یادداشت‌ها ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

غزل‌نامه‌ای برای مادران غزه/ صبورانه‌ها گل می‌دهد

بیرجند- ای مادرانی که آوای قلبتان اشهد ان لا الا الله و ندای قلب‌تان یا رقیه (س) است، همانند گذشته صبر پیشه کنید چرا که روز ظهور موعود و نابودی غاصبان سرزمین مادری‌تان نزدیک است

غزه

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، میخوام از و برای تو بنویسم اما قلم از عاجز از نوشتن و زبان عاجز از گفتن است.کلامم را از خروارها خاک شروع می‌کنم. از توپ، تانک، انفجار و خاطره‌هایی به جا مانده… .

صحبتم را از خداحافظی‌های شبانه آغاز می‌کنم. شب‌هایی که اعضای خانواده قبل از سر گذاشتن بر بالین پر از استرس و کابوس، با یکدیگر خداحافظی می‌کنند چراکه نمی دانند تا فردای آن روز از گلوله‌های دشمن در امان می‌مانند یا برای همیشه میخوابند.

صحبتم با شماست، ای مادران صبر و استقامت و ای کودکان محنت‌کشیده در غزه. خواستم برای این روزهای غزه، حرفی و شعری گفته باشم، کلمات کم آوردند و قلم از حرکت ایستاد و واژه‌های شجاعت، مردانگی، حب الوطن، ارزش‌های انسانی و دینی نمود پیدا کردند و من، عاجز از نوشتن شدم.

ای مادرانی که آوای قلبتان اشهد ان لا الا الله و ندای قلب‌تان یا رقیه (س) است، همانند گذشته صبر پیشه کنید چرا که روز ظهور موعود و نابودی غاصبان سرزمین مادری‌تان نزدیک است.

مسجد را بمباران می کنند اما در سایه ویرانه‌هایش نماز جماعت پربا می‌کنید یعنی خدا هست و دیگر هیچ… .

بیمارستان بمباران می شود و هزاران نفر به شهادت می رسند، مجروحین را به بیمارستان می آورند. مجروح کودک است اما امکانات دارویی، امکانات بیهوشی و آرام‌بخش نیست و کودک زیر تیغ جراحی قرآن می‌خواند تا درد را تاب بیاورد، ایمان و اعتقاد هست. چون خدا هست و دیگر هیچ … .

درود بر شما و دل‌های پاکتان که به رحمت خداوند ایمان دارید که خداوند فرموده است:” انّ مَعَ العُسرِ یسراً بعد از هر سختی آسانی است.”

ای فلسطین و ای فلسطینی بدان و آگاه باش برای سران تل‌آویو حتی یک کودک فلسطینی یک نیروی بالقوه برای مقاومت است و کشتن آن در واقع از بین بردن یک عضوی از نیروهای مقاومت است پیش از آنکه اسلحه به دست بگیرد.

بی‌شک شما نماد ایمان، استقامت، شجاعت و امید هستید. اگرچه غزه اینک جلد دوم از کتاب تلخ «خاطرات ظلمت» است که نژادپرستان صهیونیست نویسنده‌اش هستند. جلد اولش را نژادپرستان نازی در خلال جنگ جهانی دوم نوشته بودند.

اما روزی صدای منفور موشک‌ها، راکت‌ها و پهبادها خاموش می‌شود و تنها بوی آزادی، آرامش و پیروزی در زندگی‌تان خواهد پیچید. پس اندوه انتفاضی خود را در قلب نگه دارید، ما را شریک غم‌ها و اشک‌های خود بدانید، بر حقارت دشمن بخندید، از خدای متعال یاری و صبر بخواهید و دست همراهی‌مان را گرم بیابید که ایران خانه‌ همه‌ مظلومان عالم است.

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: پایگاه خبری نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
رقیه رحمتی راد
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *