استان ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هزینه‌کرد ۷ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های گردشگری خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تاکنون، بیش از هفت میلیارد تومان در راستای تامین زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان هزینه شده است.

ارگ کلاه فرنگی

هادی شاهوردی در گفت و گو با نگاه خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته گردشگری در استان، بیان کرد: امسال در خراسان جنوبی قریب به هشت پروژه در ۶ شهرستان داشتیم.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه حدود ۳۹۴ میلیارد تومان بوده که عملیات اجرایی آن‌ها از سال گذشته آغاز شده است.

شاهوردی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه گردشگران شگل گرفته است، گفت: طی سال گذشته یک میلیون و ۳۳۳ هزار و ۴۴۳ گردشگر وارد استان شده‌اند.

وی با بیان اینکه دو میلیون و ۲۵۹ هزار و ۳۲۹ مورد بازدید از جاذبه‌‌های گردشگری داشته‌ایم، اظهار کرد: همچنین حدود هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های استان بازدید داشته‌اند.

 

راه‌اندازی انجمن راهنمایان گردشگری در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: طی دو سال گذشته، انجمن راهنمایان گردشگری در استان راه‌اندازی شد که می‌تواند به رونق حوزه گردشگری کمک کند‌.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۰ راهنمای گردشگری داریم که در دوره‌ها و آموزش‌های وزارت شرکت کرده و کارت مختص به خود را دریافت کرده‌اند.

شاهوردی از وجود ۲۳۰ مجموعه گردشگری، تفریحی، بومگردی و … در استان خبرداد و افزود: تمام زیرساخت‌های لازم برای جذب مسافر و گردشگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال فضاهای گردشگری به بالای ۶۰ یا ۷۰ درصد نرسیده است، گفت: این امر نشان می‌دهد زیرساخت‌های کافی برای حضور گردشگر در استان وجود دارد.

 

هزینه‌کرد ۷ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون، بیش از هفت میلیارد تومان در راستای تامین زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان
هزینه شده که بخشی از اعتبارات ملی و بخشی استانی بوده است.

بنا به گفته وی، اگر به خوبی ظرفیت‌های خراسان جنوبی معرفی شود، می‌تواند پایلوت گردشگری در کشور باشد.

شاهوردی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵۰ مورد نظارت بر تاسیسات گردشگری داشتیم، گفت: همچنین برای برخی تاسیسات گردشگری مجوز کیفیت صادر شده است.

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *