استان ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - 5 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:

شفاف‌سازی درباره برگشت اعتبار، پروژه‌های ناتمام و برنامه‌های هفته تربیت بدنی

افتتاح ۴۳ پروژه ورزشی با اعتبار ۳۰۸ میلیارد تومان و بهره‌برداری از ۱۶ زمین چمن مصنوعی، بخشی از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سال گذشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار نگاه خراسان جنوبی، محمدعلی ربیعی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی اظهار داشت: در این مدت، پنج سالن ورزشی با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده است که دو مورد از بهترین سالن‌های استاندارد در مهرشهر بیرجند و فردوس قرار دارند.

وی همچنین به افتتاح ۳۶ پروژه چمن مصنوعی با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبی در زمینه مشارکت مردمی برای ساخت و تجهیز اماکن ورزشی، پیشرو بوده است. علاوه بر این، ۱۶ زمین چمن مصنوعی دیگر نیز در هفته تربیت بدنی به بهره‌برداری خواهد رسید. برخی از این پروژه‌ها با حمایت‌های مالی راه‌اندازی شده‌اند.

به گفته ربیعی، تعویض چمن مصنوعی مجموعه بزرگ ورزشی خاتم‌الانبیا نیز در حال انجام است و نصب آن تا هفته آینده تکمیل خواهد شد. این پروژه یکی از مطالبات قدیمی مردم به شمار می‌رود و پس از ۱۸ سال به مرحله بازسازی رسیده است.

جذب ۹۹.۵ درصد اعتبارات ملی و استانی

ربیعی در خصوص ابهاماتی پیرامون برگشت اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان توضیح داد: از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی، حدود ۹۹.۵ درصد آن جذب شده است. وی افزود: علاوه بر این، با ریسک‌پذیری ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات برگشتی سایر استان‌ها را جذب کرده‌ایم تا پروژه‌های ناتمام را تکمیل کنیم. تنها حدود دو میلیارد تومان از این اعتبارات در پایان شهریورماه بازگشت داده شد که بخشی از آن به دلیل مشکلات در سامانه ثبت اوراق مشارکت بود. با پیگیری‌های انجام شده، سامانه بازگشایی شد و نیمی از این مبلغ جذب شد و تنها حدود یک میلیارد تومان برگشت خورد.

وی افزود: یکی از چالش‌های استان ما فرسودگی اماکن ورزشی بوده است که برای رفع این مشکل، ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی استان اختصاص داده شده است.

ربیعی همچنین به پیگیری برای اخذ مجوز احداث سالن‌های جدید اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت‌ها، سه پروژه ملی در استان مجوز گرفتند که شامل مجموعه ورزشی قاین، سالن ورزشی رزمی در شمال شهر بیرجند و سالن ورزشی مهرشهر است. هر یک از این پروژه‌ها، سه میلیارد تومان اعتبار ملی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: روشنایی زمین‌های چمن روستایی نیز از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دست اجراست. برای ۳۰ زمین چمن مصنوعی روستایی، تجهیزات روشنایی خریداری شده است.

وجود ۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از وجود ۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و اظهار داشت: مشکلات اعتباری اصلی‌ترین علت به اتمام نرسیدن این پروژه‌هاست. از جمله قدیمی‌ترین این پروژه‌ها، استخر شهرستان بشرویه و فردوس است که از ۱۶ سال پیش عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده و در سایر شهرستان‌های استان نیز نمونه‌های مشابهی وجود دارد.

وی به تخصیص ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه گود زورخانه شهرستان بیرجند نیز اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا سال ۱۴۰۴ به پایان برسد.

ربیعی از اجرای ۵۵۰ برنامه به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد که از جمله آن‌ها افتتاح ۱۶ زمین چمن مصنوعی است. این برنامه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و فعالیت‌های جوانان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن بزرگ ورزشی «نجوا» برای عموم

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری جشن بزرگ ورزشی «نجوا» در روز ۲۶ مهرماه خبر داد و گفت: این جشن با محوریت نیکوکاران جامعه ورزشی خراسان جنوبی برگزار می‌شود و در کنار برخی برنامه‌های شاد، سعی داریم بخشی از مشکلات ورزشکاران و مربیان را رفع کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال، یکی از مربیان که ورزشکار خود را از دست داده بود، با مشکلات مالی و بیماری مواجه شده است و تلاش می‌شود با کمک خیرین، بخشی از این مشکلات برطرف شود.

ربیعی همچنین خاطرنشان کرد: در سفر وزیر ورزش دولت قبل، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که تا کنون این مبلغ به ۳۱ میلیارد تومان افزایش یافته و بین هیئت‌های ورزشی توزیع شده است، که این امر باعث پیشرفت در حوزه‌های قهرمانی شده است.

 

انتهای خبر/

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *