استان ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 5 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تعلل در تزریق اعتبار به راه‌آهن شرق؛ ۷۰ کیلومتر آماده ریل‌گذاری است

نماینده مردم قاین و زیرکوه از آماده بودن ۷۰ کیلومتر راه‌آهن شرق در خراسان جنوبی برای ریل‌گذاری خبر داد و از کندی در تزریق اعتبار به این پروژه انتقاد کرد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه

اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان به وضعیت راه آهن خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۷۰ کیلومتر مسیر راه آهن این استان، حدود ۷۰ کیلومتر آن برای ریل‌گذاری آماده است، اما روند تزریق اعتبار کند است.

وی با اشاره به اهمیت این طرح اظهار کرد که در دولت سیزدهم با ورود جدی استاندار، پروژه شتاب بیشتری یافته و رهبر معظم انقلاب نیز بر اجرای آن تأکید دارند. وی تصریح کرد که تأمین اعتبار این پروژه باید از طریق تهاتر نفت صورت گیرد و خواستار صدور مجوز سریع‌تر دولت برای این منظور شد.

مودی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز به نیاز این طرح به اعتبارات جدید و سرعت‌بخشی به مراحل ساخت اشاره کرد و گفت: اعتبار تخمین زده شده برای این طرح ۱.۷ میلیارد یورو است و زیرسازی آن حدود ۲ هزار میلیارد تومان هزینه داشته که تزریق شده است.

ذاکری، مدیرعامل شرکت راه آهن کشور، نیز به اهمیت این پروژه از نظر ظرفیت‌های اقتصادی و معدنی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که بخش شرقی این کریدور نیز به‌زودی تکمیل شود.

 

انتهای خبر/

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *