استان ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 5 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مشکلات حمل و نقل دانشجویان خراسان جنوبی نیازمند تدبیر مسئولان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بر لزوم تدبیر مسئولان برای رفع مشکلات حمل و نقل و دیگر نیازهای دانشجویان استان تأکید کرد و گفت که حضور دانشجویان به عنوان شهروندان استان باید مورد توجه قرار گیرد.

مشکل حمل و نقل

به گزارش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به ضعف برخی زیرساخت‌های استان و عدم تطابق آنها با حجم پذیرش بالای دانشجو گفت: “مشکل رفت‌وآمد دانشجویان، به ویژه دانشجویان جدید، نیاز به تدبیر و توجه ویژه مسئولان دارد.” به گزارش نگاه خراسان جنوبی، سید محمد رضا طالبی در نشست کمیسیون دانشجویی استان تأکید کرد که دانشجویان، به‌عنوان شهروندان استان، اهمیت زیادی دارند و باید مشکلات مربوط به رفت‌وآمد آنها با تدابیر لازم برطرف شود.

وی با اشاره به تنوع دانشجویان از نظر استان‌ها، مذاهب و فرهنگ‌های مختلف در دانشگاه‌های استان، مدیریت دانشگاه‌ها را دارای چالش‌های خاص دانست و خواستار اقدامات مناسب در این زمینه شد. طالبی تأکید کرد که ارائه بهترین خدمات به دانشجویان باید اولویت باشد و در عین حال، رعایت قوانین و مقررات هم نباید نادیده گرفته شود، زیرا عدم اجرای قانون می‌تواند به چالش‌ها و بی‌قانونی منجر شود.

معاون سیاسی استاندار به اهمیت نظارت بر خوابگاه‌ها و کنترل ورود و خروج افراد غیر دانشجو اشاره کرد و افزود: “با توجه به تمرکز دشمن بر باورهای دانشجویان در جنگ ترکیبی، ضروری است به شبهات پاسخ داده شود تا از ایجاد التهابات و اغتشاش جلوگیری شود.”

طالبی با بیان اینکه مشکل کشف حجاب نیز باید با رعایت قوانین و با بهره‌گیری از توصیه‌های ارشادی و اقناع‌سازی حل شود، تصریح کرد که در برخی زیرساخت‌های استان ضعف‌هایی وجود دارد که باید با مدیریت و هم‌افزایی میان دانشگاه‌ها حل شوند. وی افزود: “اگرچه چالش خاصی در حوزه دانشجویی نداریم، اما مشکلات موجود باید با همفکری حل شوند؛ چراکه دانشجویان مانند فرزندان ما هستند.”

در این نشست، مسائل مربوط به اسکان دانشجویان، حمل‌ونقل، تأمین کلاس‌های درس، سلف سرویس، و موضوعات رفاهی و امنیتی دانشجویان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *