استان ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 5 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار انجمن توسعه بیرجند درباره جانمایی اشتباه ایستگاه راه‌آهن

انجمن توسعه و آبادانی شهرستان بیرجند در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، نسبت به جانمایی نادرست ایستگاه راه‌آهن بیرجند هشدار داده و آن را مخالف اصول پدافند غیرعامل دانسته است.

ایستگاه راه اهن

انجمن توسعه و آبادانی شهرستان بیرجند در نامه‌ای به فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، نسبت به برخی مشکلات در حوزه راه و شهرسازی، به‌ویژه محل احداث ایستگاه راه‌آهن بیرجند، هشدار داده است. این نامه که توسط دکتر سید محمد آذرکار، مدیرعامل انجمن، نوشته شده، تأکید دارد که جانمایی ایستگاه راه‌آهن بر خلاف دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل است.

در بخشی از این نامه آمده است: “با عنایت به امیدواری مردم شریف و وفادار ایران به گره‌گشایی و رفع مشکلات توسط دولت چهاردهم، مطالبی را در خصوص وضعیت بحرانی شهر بیرجند، مرکز خراسان جنوبی، مرتبط با وزارت تحت امر شما تقدیم حضور می‌دارد.”

انجمن در ادامه به اهمیت رعایت اصول پدافند غیرعامل اشاره کرده و تأکید دارد که محل پیش‌بینی‌شده برای ایستگاه راه‌آهن در نزدیکی زیرساخت‌ها و تأسیسات حساس از جمله فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه، فرودگاه نظامی، مخازن سوخت شرکت نفت و خطوط گاز و فیبر نوری قرار دارد. این وضعیت می‌تواند به نگرانی‌های جدی منجر شود.

در بخش دیگری از این نامه، به عبور بخش انتهایی خط آهن از محدوده طرح آبخوان‌داری مجاور شهر بیرجند اشاره شده که می‌تواند تلاش‌های انجام شده برای حفظ منابع آبی و تغذیه آبخوان را تحت تأثیر قرار دهد و بر بحران بی‌آبی منطقه بیفزاید.

این نامه با رونوشت به دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان، استاندار، شورای اسلامی شهر بیرجند، و دیگر مسئولان، از وزیر راه و شهرسازی درخواست پیگیری و رفع مشکلات موجود را دارد.

چند روز پیش نیز رئیس شورای شهر بیرجند در نامه‌ای به استاندار خراسان جنوبی خواستار تغییر محل احداث ایستگاه راه‌آهن این شهر شده بود.

 

 

انتهای خبر/

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *