استان ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 3 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تولید ۶ اثر نمایشی در خراسان جنوبی با حمایت قرارگاه شهید آوینی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تولید ۶ اثر نمایشی شامل ۳ نمایش خیابانی و ۳ نمایش صحنه‌ای با حمایت قرارگاه شهید آوینی استان خبر داد.

نمایش خیابانی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، سیدعلی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، از تولید ۶ اثر نمایشی شامل ۳ نمایش خیابانی و ۳ نمایش صحنه‌ای در قرارگاه شهید آوینی استان خبر داد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از انتشار فراخوان حمایت از تولید آثار نمایشی توسط موسسه فرهنگی هنری باربد کویر و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۴ اثر از سراسر استان به دبیرخانه قرارگاه ارسال شد که پس از بررسی و بازخوانی توسط هیئت داوران، ۶ اثر نمایشی برای اجرای عمومی مورد حمایت قرار گرفتند.

زمزم تصریح کرد: این ۶ اثر شامل ۳ نمایش خیابانی و ۳ نمایش صحنه‌ای بوده و موضوعات این آثار در زمینه ارزش‌های دفاع مقدس، مقاومت، فلسطین و غزه، مبارزه با استکبار جهانی، افشای فتنه ۱۴۰۱، ضرورت جمعیت افزایی و تقبیح سقط جنین، و خدمات پیشرفت نظام جمهوری اسلامی است.

او افزود: نمایش‌های خیابانی با ۵ اجرا و نمایش‌های صحنه‌ای با ۱۰ نوبت اجرا به صحنه خواهند رفت. در این میان، نمایش‌های صحنه‌ای شامل «شکیبا» از شهرستان فردوس به کارگردانی حسین ابراهیمی، «قمار بیدل» از بشرویه به کارگردانی مرتضی مشهوری، و «مسافران دریا» از قاین به کارگردانی مسعود رونقی هستند. همچنین نمایش‌های خیابانی «حبیب» به کارگردانی شهرام قاسمی، «رفح» به کارگردانی احسان محمدیان، و «ویلچیر» به کارگردانی حسین ابراهیمی نیز مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

زمزم در پایان گفت: این آثار نمایشی در شهریور و مهر ۱۴۰۳ به اجرای عمومی رسیده‌اند و قرار است با حمایت‌های مادی و معنوی قرارگاه شهید آوینی، گامی موثر در ترویج ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی استان بردارند.

انتهای پیام/

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
فاطمه آسمانی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *