استان ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 18 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سرشماری عمومی کشاورزی در خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود

بیرجند- ششمین سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان ماه در خراسان‌جنوبی با هدف ثبت آمار و اطلاعات کشاورزی در ۳۵۸۷ آبادی استان آغاز خواهد شد.

حمید جهانشاهی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: ششمین سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان ماه در سطح ۱۲ شهرستان، ۳۱ شهر و ۳ هزار و ۵۸۷ آبادی سطح استان اجرا می‌شود.

حمید جهانشاهی صبح سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه توسعه پایدار در بخش کشاورزی در گرو آمار متقن است، گفت: تاکنون پنج طرح سرشماری عمومی کشاورزی در کشور انجام شده است که ایران به لحاظ تعداد سرشماری جزو کشورهای پیشرو در منطقه است.

وی با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی هر ۱۰ سال یکبار در کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: امسال ششمین دوره سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور از ۱۲ آبان ماه در سطح ۱۲ شهرستان، ۳۱ شهر و ۳ هزار و ۵۸۷ آبادی سطح استان اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سرشماری کشاورزی ۴۵ روز در حوزه‌های مختلف کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزیان به طول می‌انجامد، افزود: برای اجرای این طرح، ۹۰ مامور سرشماری آموزش دیده در استان فعالیت خواهند کرد.

جهانشاهی یادآور شد: چهار سرشماری نخست به روش سنتی و پنجمین سرشماری عمومی کشاورزی در سال ۱۳۹۳ با استفاده از تجهیزات به‌روز اجرا شده است و ششمین سرشماری عمومی کشاورزی نیز با فناوری روز و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در پنج شهر شامل بیرجند، قاین، فردوس، سرایان و سربیشه براساس فهرست و اطلاعات موجود و به صورت تلفنی سرشماری انجام می‌شود و در بقیه شهرها آمارگیران مراجعه می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه با توجه به پتانسیل‌های بخش کشاورزی در استان، نتایج سرشماری می‌تواند در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها بسیار مؤثر باشد، عنوان کرد: ۱۸ درصد شاغلان خراسان جنوبی در بخش کشاورزی فعالیت دارند و ۲۱.۳ درصد ارزش افزوده استان نیز در گرو مباحث کشاورزی است.

جهانشاهی تأکید کرد: اطلاعات به‌دست آمده از سرشماری کشاورزی، مبنای پرداخت یارانه‌ها و مالیات نیست و کاملاً محرمانه است و در اختیار هیچ دستگاه دیگری قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: تلاش بر این است که نتایج کلی آمار سرشماری را تا پایان امسال اعلام کنیم اما نتایج تفصیلی سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ به‌طور رسمی اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی یادآور شد: بر اساس آخرین سرشماری کشاورزی که در سال ۱۳۹۳ اجرا شده، بیش از چهار میلیون بهره‌بردار کشاورزی در کشور و ۸۳ هزار بهره‌بردار در این استان وجود دارد.

انتهای پیام/

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
فاطمه آسمانی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *