استان ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - 43 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

۲۲۹ زن سرپرست خانوار تحت حمایت امداد شاغل شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از پرداخت ۲۲۹ تسهیلات اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

کمیته امداد امام خمینی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، علی‌اکبر نخعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد با الهام از تعالیم شرع مقدس، همواره تلاش دارد خدمات شایسته‌ای به مددجویان، به‌ویژه زنان سرپرست خانوار، ارائه کند. به همین دلیل، طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی در اولویت این نهاد قرار گرفته است. نخستین قدم در این مسیر، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و علاقه به کار در افراد است.

وی با اشاره به ایجاد ۲۲۹ شغل برای زنان سرپرست خانوار در شش ماهه نخست امسال افزود: مشاوره شغلی تخصصی، مهارت‌آموزی، هدایت شغلی و پشتیبانی از طرح‌ها، به‌ویژه برای زنان سرپرست خانوار، از اقدامات مهم در مسیر خوداتکایی و استقلال این خانواده‌ها است. در این مدت، ۷۷۱ نفر از مددجویان کمیته امداد از آموزش‌های فنی و مهارتی بهره‌مند شده‌اند. اصولی‌ترین راه مبارزه با فقر، از طریق آموزش، توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای محرومین است.

نخعی خاطرنشان کرد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی، استعدادسنجی، مشاوره و هدایت شغلی، و برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی و فنی حرفه‌ای جهت ارتقای مهارت فنی آنان است.

وی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال، ۷۷۱ مددجوی تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را آغاز کردند که ۱۶۸ نفر از آنها موفق به اتمام دوره‌ها شده‌اند و سایر افراد همچنان در حال گذراندن آموزش‌ها هستند.

انتهای پیام/

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *