استان ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - 2 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

توجه دستگاه‌‌ها به سند مهندسی فرهنگی در برنامه ریزی‌ها ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بر ضرورت استفاده از سند مهندسی کشور در برنامه‌ریزی توسط دستگاه‌های اجرایی و توجه به این مهم تاکید کرد.

فرخنده

به گزارش نگاه خراسان جنوبی به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ علی فرخنده در شورای فرهنگ عمومی و همایش فرهنگی الگوهای برتر شهرستان فردوس اظهار کرد: سند مهندسی فرهنگی کشور در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد که شامل ۱۳ راهبرد کلان و ۱۰ هدف است.

وی افزود: اهداف اولویت دار فرهنگی کشور در این سند مبتنی بر سیاست‌های کلان انقلاب و نظام و مبانی اسلامی ترسیم شده و به عنوان یک سند بالادستی می‌طلبد که دستگاه‌های متولی امر فرهنگی در اولویت نخست و سایر دستگاه‌های اجرایی که در این سند برای آنان نقش تعیین شده در برنامه ریزی‌های مبتنی بر ماموریت‌های ذاتی خود توجه جدی به اهداف و راهبردهای کلان سند داشته باشند.

فرخنده بیان کرد: اگر این سند به صورت همزمان در دستورکار همه دستگاه‌ها قرار گیرد و کار تشکیلاتی دقیق در خصوص عملیاتی و اجرایی شدن اهداف اولویت دار و راهبردهای آن در نقاط مختلف کشور اتفاق افتد شاهد خروجی‌های خوبی در تقویت هویت ایرانی اسلامی و حفظ ارزش‌ها و مصونیت در مقابل جنگ ترکیبی دشمن را خواهیم داشت.

وی افزود: در این سند توجه ویژه‌ای به جایگاه بانوان، جوانان و جوانی جمعیت، تربیت هنرمند متعهد و مقوله فضای مجازی شده که باید در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: با برنامه ریزی که در استان انجام شد طی دو سال توسط یک تیم دانشگاهی که از طریق شورای پژوهش انتخاب شدند، سند مهندسی فرهنگی استان در راستای اهداف اولویت دار و راهبردهای کلان سند مهندسی کشور تدوین و چاپ شد.

فرخنده یادآور شد: انتظار می رود دستگاه‌های فرهنگی و سایر دستگاه‌ها به صورت ویژه از سال اینده در برنامه ریزی‌های خود برش مهندسی فرهنگی را در اولویت قرار دهند و از برنامه‌های موازی‌کاری پرهیز شود تا دستگاه‌ها در استان بتوانند به مقوله بسیار مهم فرهنگ توجه کنند تا خروجی خوبی در بین جامعه و به ویژه بین نسل جوان و نوجوان به دست آید.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *