استان ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - 46 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی

هواشناسی برای وزش باد، بارش باران و وقوع یخبندان در خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هواشناسی
به گزارش نگاه خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی با تقویت ناپایداری‌ها تا فردا شب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گرد و خاک را برای استان پیش بینی می‌کنیم و انتظار داریم که بادهای شدید تا خیلی شدید باعث خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی و همچنین در نقاط مستعد، وقوع طوفان گرد و خاک شود.
لطفی افزود: احتمال بروز خسارت بر اثر وزش بادها وجود دارد.
وی گفت: در پاره‌ای از نقاط استان رگبار و رعد و برق و در مناطق کوهپایه‌ای بارش تگرگ و برخورد صاعقه برای این مدت پیش بینی شده که انتظار می‌رود بارش‌ها روز جمعه از شدت بیشتری برخوردار باشد و نقاطی از شمال غرب استان از شهرستان‌های سرایان، فردوس، طبس، عشق آباد و بشرویه وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر را داشته باشیم.
کارشناس هواشناسی گفت:با ادامه روند کاهشی دمای هوا تا اوایل هفته آینده هوا سردتر می‌شود و صبح فردا کمینه هوا صفر و کمتر از صفر درجه به ویژه در مناطق سردسیر قاین و سربیشه می رسد.
لطفی افزود: هشدار سطح نارنجی هم برای وزش بادهای جمعه، بارش شمال غرب استان و وقوع یخبندان در شهرستان‌های قایان و سربیشه برای صبح شنبه صادر شده است.
وی گفت: بنابراین جمع آوری محصولات قابل برداشت انتقال به مکان‌های سرپوشیده توصیه می‌شود. همچنین خودداری از چرای دام یا اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌های فصلی، لایروبی کانال‌ها و جوی‌های آب و آبروها و کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و مرغداری‌ها و توجه به استحکام پوشش گلخانه‌ها، سازه‌های موقت و بنرهای تبلیغاتی توصیه می‌شود.
کارشناس هواشناسی گفت: در شبانه روز گذشته معدن قلعه با ۶ میلی‌متر بیشترین بارش و عشق آباد و اسفندیار با ۲ میلی‌متر، دیهوک، شهرک قدس قاین و آرین شهر یک میلی‌متر و قاین و سرایان کمتر از یک میلی‌متر باران گزارش شده است.
لطفی افزود: همچنین در شبانه روز گذشته زهان و قاین با ۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با ۳۳ درجه گرم‌ترین نقطه استان بودند؛ تغییرات دما در بیرجند هم بین ۱۲ و ۲۷ درجه ثبت شد.
بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
بدون نویسنده
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *