استان ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - 4 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

علت حادثه انفجار در معدن معدنجو طبس اعلام شد

مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت علت بروز حادثه در معدن معدنجو طبس را نبود تهویه مناسب در جبهه کاری جدید اعلام کرد.

معدن معدنجو طبس

به گزارش نگاه خراسان جنوبی به نقل از دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت، مدیرکل این دفتر با اشاره به حادثه اخیر در معدن معدنجو طبس گفت: تنوع مواد معدنی در معادن، ایمنی آنها را متفاوت می‌کند. معادن زغال سنگ اکثراً دارای مسئول ایمنی هستند که تمام وقت در معدن حضور دارند و نظارت دقیقی از سوی وزارت صمت و وزارت کار بر این معادن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۸ مرداد از این معدن بازدید نظارتی صورت گرفت و گزارش‌های ماهانه نظارتی توسط مسئول فنی معدن ارائه شده بود. اما موضوع حادثه مربوط به بازگشایی یک جبهه کار جدید در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ بود که بدون ایجاد تهویه برگشتی آغاز به کار کرد.

مدیرکل بهره‌برداری معادن وزارت صمت توضیح داد: طبق آیین‌نامه اجرایی، هر جبهه کاری که تازه باز می‌شود نیازمند طرح تهویه است و این طرح باید هر شش ماه یک‌بار بازبینی شود. در جبهه کاری مذکور تنها تهویه ورودی وجود داشت و تهویه برگشتی به دلیل پیشروی سریع و فراهم نشدن زیرساخت‌ها، ایجاد نشده بود. این نقص باعث وقوع حادثه و تخریب جبهه کار در شیفت سوم شد.

انتهای پیام/

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
مجتبی کیخای حسین‌پور
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *