استان ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - 3 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هنرستان بهیاری قاین منتظر تصمیم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

هنرستان بهیاری شهید کاوه قاین با مشکلات متعددی همچون کمبود امکانات رفاهی مواجه است و نارضایتی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان را برانگیخته است، در حالی که آینده این هنرستان همچنان در انتظار تصمیم‌گیری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

هنرستان بهیاری قاین

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، وضعیت نامناسب هنرستان بهیاری شهید کاوه قاین باعث گلایه دانش آموزان و خانواده های آن ها شد. به گونه ای که علاوه بر قدمت این هنرستان وضعیت خدمات و رفاهیات این آموزشگاه نارضایتی مخاطبان آن شده است.
مادر یکی از هنرآموزان گفت:هنرستان بهیاری شهید کاوه با ۳۷ سال فعالیت در آستانه تعطیلی است. از مسئولان شهرستان درخواست می شود مانع تعطیلی هنرستان بهیاری شده و نگذراند این امتیاز از شهرستان گرفته شود.
یکی دیگر از والدین این دانش آموزان مدعی شد هنرستان شبانه‌روزی بهیاری در خراسان بزرگ فقط در شهرستان قاین وجود دارد و با توجه به اینکه امتیازی برای شهرستان محسوب می‌شود،اما هیچ توجه‌ای به آن نمی‌شود.

به گفته وی این هنرستان که متقاضیان زیادی از شهرستان‌های اطراف و روستا های مجاور جذب می‌کند در حالی که دانش‌آموزان آن بر اساس آزمون و گزینش با تراز بالا پذیرفته می شوند.

وی اظهار تاسف کرد: والدین با امید ، آرزو و سختی و دوری فرزندان خود را به این هنرستان می‌فرستند درحالی که تعهد تامین خوابگاه و غذا و… هم دادده شده اما هیچ خبری از این امکانات نیست و بعد از گذشت مدتی که فرزندشان در این مدرسه تحصیل می کند حتی غذایی برای خوردن و سرپناهی برای خوابیدن ندارد.

یکی دیگر از والدین نیز تاکید کرد: دغدغه دانش آموز کلاس دهم درس نیست یا سر کلاس فکرش دم‌گذاشتن برنج برای ظهر یا خرید نان و این که برای شام چه باید بخورد؟ آن هم در شرایطی که گاز مدرسه خراب است و هر لحظه امکان هر اتفاق ناگواری وجود دارد. و یا به دلیل پرداخت نکردن اجاره مرکز، آب یا برق آن قطع می‌شود.

وی تاکید کرد: در بین این همه مدارس و دانشگاه در شهر، این دانش آموزان اضافه‌اند؟ چرا هیچ نهادی فکری به حال این هنرستان نمی‌کند!چرا شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی هیچکدام هنرستان را گردن نمی‌گیرند و حتی حکم به تعطیلی این مرکز می‌دهند پس تکلیف این دانش آموزان چه می‌شود و تکلیف آینده و هدف آن ها چه می‌شود.

حمیدی بخشی رئیس شبکه بهداشت و درمان قاینات به گلایه مطرح شده پاسخ داد: این آموزشگاه تنها هنرستان بهیاری در استان نیست و مشابه این هنرستان در شهرستان فردوس هم وجود دارد.

به گفته وی در شرایط فعلی هم طبق روال گذشته، خوابگاه در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و غذا هم به دانش‌آموزان داده می‌شود اما این که در آینده چه اتفاقی و برنامه ای برای این هنرستان خواهد افتاد تصمیم گیری با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

 

انتهای خبر/

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *