اجتماعی ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ذخیره‌سازی ۴۰۰ تن میوه تنظیم بازار شب عید در خراسان جنوبی

جواد اشرفی امروز در حاشیه بازدید از انبارها و سردخانه‌های ذخیره سازی کالاهای اساسی و میوه تنظیم بازار ایام پایانی سال، عید نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ تن سیب شامل ۷۵ تن سیب زرد و ۲۵ تن سیب قرمز با همکاری بخش خصوصی و مشارکت دولت در سردخانه ها ذخیره سازی شده است. با توجه به ذائقه استان ۱۰۰ تن پرتقال هم خریداری شده و در حال حمل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای تأمین میوه مورد نیاز بازار، بخش خصوصی هم پای کار است، گفت: بخش خصوصی هم نسبت به ذخیره سازی ۲۰۰ تن میوه در سردخانه اقدام کرده است. پیش‌بینی می‌شود فرآیند توزیع میوه در سطح استان، در نیمه دوم اسفندماه آغاز شود. با این حجم از میوه‌ای که پیش‌بینی شده، در بحث تأمین میوه بازار هیچ دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

وی به حجم ذخایر برنج و شکر استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۸۰۰ تن برنج شامل هزار و ۲۰۰ تن برنج هندی، ۳۰۰ تن برنج پاکستانی و ۳۰۰ تن برنج تایلندی در انبارها ذخیره‌سازی شده است.

اشرفی با اشاره به اینکه این برنج‌ها از طریق مباشرین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع در سطح بازار است، اظهار داشت: برنج‌های هندی کیسه‌ای ۳۵۰ هزار تومان و برنج‌های پاکستانی کیسه‌ای ۳۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هیچ دغدغه و مشکلی در بحث تأمین اقلام اساسی در استان نداریم، ادامه داد: ۳۵۰ تن شکر هم در انبارها ذخیره‌سازی شده و به صورت مستمر در حال عرضه به بازار است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
مجتبی کیخای حسین‌پور
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *