استان ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جذب ۱۵۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی

مرتضی ذاکریان نشست خبری مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب خراسان جنوبی در ابتدای دولت سیزدهم ۹۹۰ میلیون دلار بود که تا پایان اردیبهشت امسال به هزار و ۵۳۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از رشد ۵۴.۵ سرمایه گذاری خارجی مصوب استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب خراسان جنوبی در ابتدای دولت سیزدهم ۹۹۰ میلیون دلار بود که تا پایان اردیبهشت امسال به هزار و ۵۳۰ میلیون دلار رسید.

وی بیان کرد: از این رقم، ۱۷۱ میلیون دلار در هفت پروژه مربوط به سال ۱۴۰۰، مبلغ ۷۶ میلیون دلار در پنج پروژه سرمایه‌گذاری مربوط به سال ۱۴۰۱ و مبلغ ۲۹۲ میلیون دلار در همین تعداد پروژه سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری مصوب ۲۱۷.۶ میلیون دلار فعال و در حال حاضر بهره برداری است، افزود: همچنین ۵ پروژه با سرمایه مصوب ۳۵.۸ میلیون دلاری در حال ساخت و چهار پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۸۹.۱ میلیون دلار در حال پیگیری است.

ذاکریان اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی وارده (جذب شده) در ابتدای دولت سیزدهم ۸۶.۸ میلیون دلار بود، که این رقم تا پایان اردیبهشت ماه امسال به بیش از ۹۷.۹ میلیون دلار رسید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در اردیبهشت ماه امسال، ۳۰ پروژه است، ادامه داد: این تعداد پروژه نسبت به ابتدای دولت سیزدهم رشد ۱۳۰ درصدی دارد.

بنا به گفته وی، پروژه‌های فعال (به بهره‌برداری رسیده) در اردیبهشت ماه امسال، ۱۶ پروژه بوده که نسبت به ابتدای دولت سیزدهم، رشد ۷۷.۷ درصدی دارد.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *