اجتماعی ۱۸ دی ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دربست ممنوع

تاکسی

حکایت برخی از تاکسی‌های زرد این روزهای بیرجند دربست است اما مسئولان مربوطه می‌گویند دربست ممنوع است حال باید دید کدام یک از تاکسی‌داران آن‌را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ما زن جوان کنار صفی از تاکسی‌های زرد رنگ حاشیه خیابان ایستاده و منتظر است تا بلکه یکی از رانندگان اجازه سوار شدن به تاکسی را به او بدهد. دربست ورد زبان رانندگان است. کمتر کسی است با کلمه «دربست» گرانی نرخ‌ها بدلیل گرانی لوازم یدکی، لاستیک، … مواجه نباشد کافیست این روزها در ایستگاه تاکسی خطی بایستی و برای تاکسی‌های زرد دست بلند کنی، همان ابتدا با واژه دربست از سوی راننده مواجه می‌شوی، کلمه ای که به گفته مسئولان تخلف است و این امر سبب گلایه شهروندان بیرجندی شده است.

«محسنی» بانوی شهروند بیرجندی با اشاره به بی‌ثباتی قیمت‌ها توسط رانندگان تاکسی زرد رنگ گفت: من هر روز یک مسیر خاصی را باید طی کنم و با تاکسی جا به جا می‌شوم اما هر روز یک تاکسی زرد جلوی پایم متوقف می‌شود که هرکدام یک قیمت را مطرح می‌کنند.

به گفته وی وقتی به راننده تاکسی نسبت به بی‌ثباتی قیمت‌ها معترض می‌شوم گرانی لاستیک، تعویض روغن، … بنزین را بهانه می‌کنند و من هیچ وقت سر از کار این تاکسی‌داران در نمی‌آورم که قیمت‌ها را چگونه محاسبه می‌کنند.

«صادقی» دیگر شهروند بیرجندی هم با گلایه از وضعیت حال تاکسی‌داران بیرجندی افزود: تعداد زیادی از تاکسی‌های زرد رنگ در خیابان ابوذر، آزادی پارک‌اند اما یا دربست و یا اینکه ظرفیت مسافران تکمیل شود حرکت می‌کنند و حتی در برخی مسافت‌ها فقط دربست می‌روند.

اما رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار نگاه خراسان جنوبی با اعلام اینکه اهالی رسانه به طور صریح اعلام کنند همه تاکسی‌های سطح شهر از فروردین ماه ملزم هستند نرخ نامه مصوب سال ۹۸ نصب کنند که بیشتر آن‌ها این نرخ نامه را نصب دارند اما هر کدام که نرخ نامه نصب ندارند مسافران به ما اعلام کنند تا مشمول جریمه شوند.

به گفته « غلامپور» شهروندان در گام اول بعد از سوار شدن در تاکسی‌های زرد رنگ نگاه کنند تا نرخ نامه نصب باشد و قیمت‌ها مشخص است وقتی مسافر سوار بر تاکسی می‌شود ورودی تا مسیر دو کیلومتر هزینه هزار تومان است اما بعد از دو کیلومتر نرخ افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه راننده‌گان تاکسی خطی به هیچ وجه اجازه ندارند در هنگام سوار کردن مسافر کلمه دربست را بگویند و تخلف است افزود: تنها مسافر می‌تواند درخواست دربستی بودن را به راننده اعلام کند و ما تاکسی‌هایی داریم که بدلیل تخلف در دریافت هزینه در طول یک روز چند بار جریمه شده‌اند.

همچنین بازرسی‌های خود را تقویت کرده و با اتوبوسرانی دو تیپ بازرسی داریم و کرایه آژانس ها ورودی ۲ هزار و ۲۵۰ تومان است که به ازای هر کیلومتر افزایش پیدا می‌کند .

به گفته وی افزایش قیمتی در نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس درون شهری وجود ندارد و تاکنون هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای از وزارت کشور در خصوص افزایش نرخ کرایه‌ها ابلاغ نشده است و رانندگان تاکسی و اتوبوس حق افزایش قیمت‌ها را ندارند.

وی ادامه داد: هر چه از طرف وزارت کشور ابلاغ شود ما نیز مانند سایر شهرها اقدام خواهیم کرد اگر همشهریان شاهد هر گونه افزایش نرخ کرایه‌ای در سطح شهر بیرجند بودند با دو شماره تماس ۳۲۳۳۸۰۳۴-۰۵۶ و ۳۲۳۳۸۰۳۵-۰۵۶ تماس گرفته و اطلاع دهند که توسط بازرسان ما پیگیری شود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *