استان ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
استاندار خراسان جنوبی:

افزایش آمار سیر و سیاحت در خراسان جنوبی/ استان آماده پذیرایی از مسافران

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: رشد آمار حضور گردشگران و مسافران در شهرستان‌های ۱۲ گانه استان مشهود است.

جواد قناعت

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، جواد قناعت صبح دوشنبه در در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی، بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های استان، آمار مسافران و گردشگران در شهرستان‌های استان رشد داشته است.

وی ادامه داد: وجود بیش از هزار اثر ثبت ملی و ۹ اثر به ثبت رسیده در فهرست آثار جهانی اعم از بیابان لوت در نهبندان، قنات بلده در فردوس، باغ و عمارت اکبریه در بیرجند، ژئوپارک طبس، حوله بافی روستای خراشاد در بیرجند و ۴ کاروانسرای سرایان، ده‌محمد، خان و چهل پایه، فرصت بسیار خوبی برای حضور گردشگران و مسافران است.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و ارائه مستندات لازم درخصوص آسبادها احتمال افزایش تعداد آثار جهانی در خراسان جنوبی بسیار زیاد است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان مسیر دسترسی زائران زیادی به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) بوده که میقات الرضا (ع) نام گرفته است، گفت: سال گذشته در مواکب خراسان جنوبی، حدود ۵۰ هزار نفر از زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی (۳۵ هزار زائر پاکستانی و ۱۵ هزار زائر افغانستانی و هندی) مورد استقبال قرار گرفته و پذیرایی شدند.

بنا به گفته وی، به منظور افزایش سطح خدمات و دسترسی راحت تر، امسال ۹ موکب برای پذیرایی از زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی در استان برپا شده است.

قناعت بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران حرم رضوی در پایان ماه صفر و مسافران و گرشگرانی که از فرصت تعطیلات تابستانی برای سفر استفاده می‌کنند، در حالت آماده باش هستند.

وی اظهار کرد: موکب‌های پذیرایی از زائران در خراسان جنوبی تا دو ماه بعد از ایام اربعین و صفر فعال بوده و تا بازگشت کامل زوار اربعین و حرم مطهر رضوی پذیرای هزاران زائر هستیم.

قناعت با اشاره به آماده‌سازی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی برای اسکان و استراحت مسافران، گفت: در سال جاری در راستای ارائه خدماتی بهتر، ۱۴ سرویس بهداشتی در جاده‌ها و دو رستوران بین‌راهی هم در بوستان‌ها راه‌اندازی شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مساجد پایانه‌های مسافربری، نمازخانه، مساجد و سکوهای نماز در محورهای مواصلاتی استان هم مهیای پذیرایی از مسافران هستند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *