استان ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گفت و گوی اختصاصی نگاه با رتبه ۴ گروه آزمایشی علوم انسانی؛

پای صحبت جوان نخبه بیرجندی/ تلاش رمز موفقیت است

بیرجند- سید عارف خبیری، رتبه چهارم گروه علوم انسانی، از جوانان نخبه بیرجندی بوده که تلاش و تکیه بر استعدادهای خویش را رمز موفقیت می‌داند و برای رسیدن به اهدافش دست از پشتکار برنداشته است.

سید عارف خبیری

به گزارش نگاه خراسان جنوبی؛ خراسان جنوبی به عنوان مهد علم و ادب از دیرباز زبانزد بوده است چراکه چهار پدر علم ایران از این خطه بلند شده و در سطح جهان نقش‌آفرینی کرده‌اند.

هرچند این دیار کویری به لحاظ برخی داشته‌ها، مهر محرومیت به پیشانی حک کرده اما دارای نخبه‌هایی علمی بوده که هر کدام به تنهایی آوازه خراسان جنوبی را به آن سوی مزرها کشانده و بر محبوبیت خطه گرم شرقی افزوده‌اند.

امروز جوانان و نوجوانان زیادی تنها با تکیه بر استعداد و توان داخلی خویش در میدان نبرد با دشمن قد علم کرده‌اند و دانسته‌هایشان را با ایستادن بر قله موفقیت به رخ بدخواهان نظام می‌کشند.

 

روایت جوان نخبه بیرجندی

حکایت ” سید عارف خبیری” جوان بیرجندی روایت دانش‌آموزی است که تنها با تکیه بر تلاش و استعداد ذاتی خویش سختی‌های مسیر تحصیل را هموار کرده و امروز رتبه چهارم کنکور سراسری را به خود اختصاص داده است.

موفقیت‌های وی از جایی آغاز می‌شود که از همان لحظه ورود به دبستان، هدف و برنامه‌ای درازمدت برای خود می‌چیند و با رویای رسیدن به این هدف، پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کند.

دبیرستان، رشته علوم انسانی را انتخاب کرد و امروز که رتبه چهارم گروه آزمایشی علوم انسانی را به دست آورده، تصمیم گرفته است رشته حقوق دانشگاه تهران را انتخاب کند.

حالا این جوان بیرجندی نه تنها مایه افتخاری برای پدر و مادری است بلکه یک ایران به او می‌بالد و همه برای این نخبه علمی آرزوی موفقیت می‌کنند.

دقایقی را وی به گفت و گو می‌نشینیم تا موفقیت‌ها، تلاش‌ها و سختی‌هایش را به رشته تحریر درآوریم.

 

جوان خستگی ناپذیر

عارف خبیری در گفت و گو با پایگاه تحلیلی و خبری نگاه خراسان جنوبی بیان کرد: تحصیلاتم را از مقطع دبستان آغاز کردم و از همان ابتدا جزو شاگردهای اول و ممتاز مدرسه بودم.

وی افزود: باید هدف مشخص باشد و من هم از زمان دبستان به هدفم که تحصیل در رشته حقوق دانشگاه تهران بود، فکر می‌کردم.

این جوان بیرجندی ادامه داد: مقطع دبیرستان را در شهید بهشتی تحصیل کردم و به واسطه علاقه‌ام، رشته علوم انسانی را انتخاب کرده بودم.

 

خانواده، بهترین حامی و تکیه‌گاه

خبیری، خانواده را بهترین حامی و تکیه‌گاه خود دانست و گفت: هر کجای مسیر که گاها خسته شده و از سختی‌ها اندکی ترسیدم، خانواده کمکم کرده و مرا به مسیر اصلی برگرداندند.

وی که به گفته خودش یک خواهر کوچکتر دارد، اظهار کرد: پدر و مادرم همواره ما را زیر چتر حمایت قرار داده و در راه رسیدن به هدف‌مان تشویق می‌کنند.

این نخبه بیرجندی با اشاره به عمده برنامه‌هایش برای کسب رتبه چهارم کنکور، گفت: مطالعه‌ام را از همان زمان انتخاب رشته در دبیرستان آغاز کردم و بدون استفاده از مشاور تحصیلی به مسیرم ادامه دادم.

 

تلاش و برنامه‌ریزی، رمز موفقیت

وی با بیان اینکه برای آمادگی در کنکور از آزمون‌های مختلف استفاده می‌کردم، افزود: برنامه‌هایم معطوف به مطالعه و آزمون بود اما برای رفع خستگی‌ها، تفریحاتی در برنامه داشتم تا با نشاط بیشتری مطالعاتم را ادامه دهم.

خبیری برنامه‌ریزی و تلاش را رمز موفقیت دانست و تاکید کرد: در حال حاضر قصد دارم در رشته حقوق دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم و قطعا برای رسیدن به اهدافم بیش از پیش تلاش خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون حضور در فضای مجازی، گفت: اگرچه از بسیاری از مسائل حاشیه دور بودم اما به خاطر ارتباط با دوستان و برخی از مسائل درسی در فضای مجازی حضور دارم.

انتظار می‌رود نخبگان خراسان جنوبی که گنجینه‌ای ارزشمند برای استان محسوب می‌شوند، بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرند تا مبادا یاس و ناامیدی بر آسمان اهدافشان سایه بیندازد.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
رقیه رحمتی راد
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *