استان ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مهرماه سال جاری؛

۴۳ فضای آموزشی و پرورشی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیرجند- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ پروژه عمرانی با زیربنای ۶۸ هزار متر مربع در سطح استان در حال اجر بوده و ۴۳ پروژه شامل ۲۹ مدرسه، ۸ سالن ورزشی و ۶ فضای چندمنظوره آماده افتتاح در اول مهرماه است.

صندلی در کلاس درس

رخسارپور در گفت و گو با نگاه خراسان جنوبی، بیان کرد: مهرماه سال جاری ۴۳ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی مدارس با ۱۱۲ کلاس به مساحت ۱۷ هزار و ۱۳۷ مترمربع در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: سال گذشته برای احداث مدارس ۴۰۰ میلیارد تومان اعتباز استانی و ملی و ۱۳۰ میلیارد تومان کمک خیرین به استان تخصیص یافت.

رخسارپور با بیان اینکه متوسط سرانه آموزشی در استان ۶٫۵ مترمربع برای هر دانش‌آموز است، اظهار کرد: متوسط سرانه آموزشی در بیرجند ۴٫۵ مترمربع برای هر دانش‌آموز بوده و ۴۶ مدرسه در این شهرستان دو شیفت فعالیت می‌کنند.

بنا به گفته وی، در برخی مناطق به‌ویژه حاشیه شهر بیرجند کمتر از استاندارد است به همین دلیل، تمرکز اصلی ما بر ساخت مدارس در مناطق پرجمعیت و کم‌برخوردار است.

رخسارپور بیان کرد: به دلیل کمبود زمین، مشارکت خیرین بیشتر در ساخت مدارس چند کلاسه در حومه بیرجند انجام می‌شود و خود بیرجند نیازمند مدارس ۶ یا ۱۲ کلاسه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکت طرح‌های بهسازی و شاداب‌سازی مدارس با همکاری گروه‌های جهادی در حال اجرا است، افروز: طرحی تحت عنوان شهید عجمیان برای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس ۱۷ میلیارد تومان به ما اختصاص داده شد که این مبلغ بین ۵ شهرستان مرزی و کم برخوردار توزیع شد.

وی با اشاره به ردیف اعتباری استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، گفت: ۱۵ مدرسه در استان به طور کامل بهسازی شده‌اند و تا پایان مهرماه تمامی مدارس استان از نظر استانداردهای گرمایشی و سرمایشی به وضعیت مطلوبی خواهند رسید.

رخسارپور با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهسازی مدارس، اظهار کرد: سال گذشته آسفالت ۱۶۰ مدرسه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پوشش داده شد که این اعتبار امسال ۲۱ میلیارد تومان است.

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *