استان ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
نسبت به دو سال گذشته رقم خورد؛

رشد ۴۲۰ درصدی ورودی حوزه‌های علمیه برادران خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان ورودی به حوزه‌های علمیه طی امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ در بخش برادران ۴۲۰ درصد رشد داشته است، گفت: این افزایش نشان می‌دهد هر آنچه دشمنان این نظام و مملکت خواستند، معکوس شده است.

حجت‌الاسلام علی رستمیان

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رستمیانی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگر کسی طالب حق باشد به مرتبه توحید و دینداری می‌رسد، افزود: جوانان و نوجوانانی که حوزه‌های علمیه را برای ادامه حیات علمی انتخاب می‌کنند، طالب حق هستند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن، اظهار کرد: کسانی که طی دو سال گذشته جنگ ترکیبی علیه نظام مقدس داشتند، بدانند که بر خلاف باورشان، امروز شاهد رشد چشمگیر جوانان در حوزه علمیه هستیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان ورودی به حوزه‌های علمیه طی امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ در بخش برادران ۴۲۰ درصد رشد داشته است، گفت: این افزایش نشان می‌دهد هر آنچه دشمنان این نظام و مملکت خواستند، معکوس شده است.

وی با بیان اینکه ۱۹ مدرسه علمیه برادران و ۹ مدرسه خواهران در سطح استان فعال است، اظهار کرد: حدود هزار و ۹۰۰ طلبه در رده‌های مختلف آموزشی در این حوزه‌ها مشغول به تحصیل هستند‌ که زیر نظر ۵۵ استاد تمام وقت و ۳۷۰ استاد پاره‌وقت تربیت می‌شوند.

حجت الاسلام رستمیانی بیان کرد: در سال جاری برای اولین بار در رشته‌های تفسیر، کلام اسلامی و فقه اصول ویژه برادران و رشته خطابه ویژه خواهران در مقطع کارشناسی ارشد طلاب جذب کرده‌ایم.

برگزاری اجلاسه شهدای روحانی در استان

حجت الاسلام موسوی اصل، معاون فرهنگی و اخلاقی حوزه علمیه خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: برگزای نشست‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی در شش رشته و طرح هدف‌گذاری قرآن ویژه طلبه‌ها از جمله اقدامات انجام شده در عرصه قرآن و عترت بوده است.

وی از اجرای طرح مکارم خوبان در سطح استان خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه طلاب متاهل، برگزاری مسابقات ورزشی و رویداد نیمروز از دیگر برنامه‌های انجام شده در بخش‌های مختلف بوده است.

حجت الاسلام موسوی اصل از برگزاری یادواره شهدای روحانی، فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق مختلف استان خبرداد و افزود: همچنین اجلاسه شهدای روحانی نیمه دوم دی‌ماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی رستمیان

تدوین ۷۰ پایان‌نامه

معاون فرهنگی و اخلاقی حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: تجلیل از گروه‌های جهادی در مهرماه، اجرای طرح میثاق طلبگی، برگزاری مسابقات قرآن در ۶ رشته و اعزام طلاب به راهیان نور از جمله برنامه‌های پیش‌رو است.

حجت الاسلام شیدایی، معاون علمی حوزه علمیه خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه، گفت: در حال حاضر ۷۰ پایان‌نامه در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ مقاله به فراخوان خراسان بزرگ ارسال می کنیم، ادامه داد: همایش بزرگ آیت الله تهامی با محوریت حوزه علمیه خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

فعالیت ۸۰۰ مبلغ در طرح‌های مختلف تبلیغ

حجت الاسلام درخشی، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه طرح های مختلفی در حوزه تبلیغ داریم، گفت: در موضوعات تبلیغی نیازهای جامعه را نیز در نظر می گیریم.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح امین در خراسان جنوبی، گفت: طی سال‌های گذشته در خراسان جنوبی ۵۵۰ نفر از طلاب در قالب طرح امین در مدارس فعالیت داشتند و برای سال جاری هم در حال جذب هستیم .

وی اظهار کرد: تعداد ۸۰۰ نفر از طلاب خراسان جنوبی در طرح های مختلف شامل طرح های هجرت، طرح امین و…فعالیت دارند.

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
رقیه رحمتی راد
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *