اجتماعی ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

باند سقط جنین در خراسان جنوبی منهدم شد

بیرجند- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری باند ۶ نفره سقط جنین متشکل از پزشک زنان، ماما و ... در بیرجند خبرداد.

سقط جنین

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام نسائی زهان صبح یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌های گروهی از شناسایی باند ۶ نفره سقط جنین در استان خبرداد و افزود: این باند توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این باند سقط جنین در استان ۴۰ مورد سقط انجام داده‌اند، گفت: داروهای مورد استفاده آن‌ها قاچاق بوده و علاوه‌بر باطل کردن پروانه پزشکی این افراد، مجازات سنگینی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام نسائی زهان اظهار کرد: بر اساس ماده ۶۱ قانون جوانی جمعیت، چنانچه فردی حتی در فضای مجازی برای فروش داروهای سقط جنین اقدام کند، باید مجازات شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت معدن زغال‌سنگ معدنجو طبس، گفت: تعداد متوفیان این حادثه ۵۲ نفر بوده‌اند.

حجت‌الاسلام نسائی زهان با اشاره به تعیین بازپرس ویژه و تشکیل کارگروه حقوقی برای بررسی این حادثه، افزود: نظر نهایی توسط بازپرس اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه معدنجو به صورت سنتی و غیرمکانیزه با هزار و ۸۰۰ معدن‌کار فعالیت داشته است، گفت: مبلغ حمایتی ۲۰۰ میلیون تومان برای هر متوفی و ۵۰ میلیون تومان برای هر مصدوم توسط شرکت معدنجو به حساب امانت دادگستری واریز شده که به سرپرست خانوار تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان دیه با بیمه آسیا صحبت‌های لازم انجام شده است، گفت: خانواده متوفیان باید برای دریافت دیه انحصار وراثت را به مجموعه تحویل دهند.

 

 

انتهای فیلم/

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *