اجتماعی ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شناسایی ۶۰۸ گدای خیابانی در بیرجند؛ برخی نیازمند نیستند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی اعلام کرد ۶۰۸ گدای خیابانی در بیرجند شناسایی شده‌اند که برخی از آنان نیازمند واقعی نیستند.

گدای خیابانی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی نسایی‌زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی، در جمع خبرنگاران درباره تکدی‌گری اظهار داشت: تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود و طبق قانون مجازات اسلامی، افرادی که این کار را به‌عنوان شغل و حرفه خود انتخاب کنند، بین یک تا سه ماه حبس خواهند داشت.

وی با اشاره به معرفی این افراد به دادگاه‌های صلح، افزود: طبق ماده ۷۱۲، باندهای تکدی‌گری به ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم می‌شوند و مسئولیت شناسایی و جمع‌آوری این افراد بر عهده شهرداری‌هاست.

نسایی‌زهان با بیان اینکه فرمانداری‌ها موظف به راه‌اندازی اردوگاه‌هایی برای نگهداری افراد نیازمند با همکاری خیرین هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰۸ گدای خیابانی در بیرجند شناسایی شده‌اند که برخی از آنها نیاز واقعی به کمک ندارند.

تکدی‌گری، یک معضل اجتماعی فراگیر
موسی میرزایی، معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند، در مورد تکدی‌گری گفت: هر معضل اجتماعی از جمله تکدی‌گری، قوانین خاص خود را دارد و شهرداری وظیفه شناسایی و نگهداری موقت این افراد را بر عهده دارد.

وی افزود: برخی افراد تکدی‌گری را به‌عنوان حرفه خود انتخاب کرده‌اند و شهرداری موظف است این افراد را در مجتمع‌های موقت به مدت ۵ تا ۱۵ روز نگهداری کند و سپس به مقام قضایی معرفی کند.

میرزایی همچنین تأکید کرد: جامعه هدف برای ساماندهی شامل افراد بی‌سرپرست، بیماران روانی مزمن، ناتوانان و معلولان، سالمندان نیازمند، معتادان خیابانی و دختران فراری است که به بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

تکدی‌گری، جرمی که به شغل تبدیل شده است
حسن شرفی، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، با اشاره به حضور کودکان کار در میان متکدیان، گفت: بهزیستی وظیفه دارد کودکان کار را به‌مدت یک هفته تا یک ماه نگهداری کند. وی تصریح کرد که سالمندان بالای ۶۰ سالی که دچار اعتیاد هستند باید ابتدا در کمپ‌ها تحت درمان قرار گیرند و سپس مورد حمایت قرار گیرند.

 

 

انتهای یپام/

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *