استان ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 7 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان سال آینده در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان اعلام کرد که انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری سال آینده در استان‌های خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

امین‌الله زمانی

به گزارش خبرنگار نگاه خراسان جنوبی، امین‌الله زمانی، مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان، صبح سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: شهادت فرماندهان جبهه مقاومت و به‌ویژه شهید سید حسن نصرالله بسیار تأثر برانگیز است و جای تسلیت دارد.

وی با اشاره به تجربه نظارت بر پنج انتخابات مهم طی سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران، افزود: این انتخابات‌ها شامل دو مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی، دو مرحله انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات مجلس خبرگان بود که با صحت و سلامت برگزار و نظارت انجام شد و رضایت مقام معظم رهبری نیز جلب شد.

زمانی ادامه داد: از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره از انتخابات، اجرای ۵۰ نوآوری در قانون، اجرا و نظارت بود که نمونه آن بررسی ترافعی صلاحیت داوطلبان است؛ در این روش، داوطلبانی که درباره آن‌ها گزارش‌هایی مبنی بر عدم صلاحیت بود، قبل از اعلام نظر نهایی دعوت شدند و دفاعیات خود را ارائه کردند که این اقدام رضایت ۸۵ درصدی داوطلبان را به همراه داشت.

وی تأکید کرد: در شورای نگهبان، امانت‌داری آرای مردم را اولویت قرار دادیم و تلاش کردیم حتی از یک رأی سرنوشت‌ساز نیز نگذریم. همچنین اگر ناظری از ما جانبداری یا طرفداری از نامزدی می‌کرد، از ادامه کار او جلوگیری می‌شد تا حیثیت شورا حفظ شود.

زمانی در پایان افزود: با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی، نماینده مردم خراسان جنوبی و آیت‌الله آل‌هاشم، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان سال آینده در این دو استان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *