استان ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - 17 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ایام خوش سرمایه‌گذاری خارجی در خوسف/کنسانتره آهن روی خط تولید

بیرجند- فرش قرمز خراسان جنوبی به ویژه خوسف برای سرمایه‌گذاران خارجی پهن بوده و شاهد حضور گرم سرمایه‌گذاران در این نقطه هستیم.

سرمایه‌گذاری خارجی در خوسف

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، آغوش باز خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی همواره شعار مسئولان بوده و امروز شاهد حضور افرادی از کشورهای مختلف در این استان هستیم.

افرادی که تنها به دلیل ظرفیت‌های بالقوه خراسان جنوبی، این دیار را به عنوان نقطه سرمایه‌گذاری بخشی از دارایی‌شان انتخاب کرده‌اند.

نمونه‌اش را می‌توان در واحد تولید کنسانتره آهن مثال زد. این واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف احداث شده‌ که با آغاز فعالیت واحد کنسانتره آهن شرکت پیشرو نفیس افق، ظرفیت تولید سالانه کنسانتره آهن استان ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت.

این واحد که در پنجم شهریور ۱۴۰۲ همزمان با چهارمین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسیده، زمینه اشتغال ۱۱۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده و روند رو به توسعه‌ای را شاهد است.

در قالب تور رسانه، مهمان مدیر سرمایه‌گذاری کارخانه و مسئولان ذیربط می‌شویم تا شاهد آنچه بر مسیر تولید کنسانتره آهن قرار دارد، باشیم.

تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره آهن

محمد صفری، مدیر سرمایه‌گذاری واحد تولیدی کنسانتره آهن در این تور رسانه بیان کرد: خط تولید کارخانه سالانه ۳۰۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه کنسانتره تولیدی به فولاد مبارکه اصفهان و خراسان و مقداری هم به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: مواد اولیه این واحدی تولیدی نیز از سنگان خواف و یزد آن هم با عیارهای مختلف تأمین می‌شود.

صفری میزان سرمایه‌گذاری این واحد تولید را مرحله اول ۶۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۵۰ میلیون دلار نقدی و بقیه ماشین‌آلات است.

 

سرمایه‌گذاری خارجی در خوسف

پای برخی مشکلات در میدان تولید

مدیر سرمایه‌گذاری واحد تولیدی کنسانتره آهن خوسف میزان اشتغال مستقیم این واحد تولیدی را حدود ۲۰۰ نفر دانست و گفت: اگر در فرایند گام دوم یا همان احداث چدن مشکلی ایجاد نشود این مرحله نیز طی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: مواد اولیه مورد نیاز تولید شمش چدن که از اردیبهشت‌ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده، از ایران تأمین می‌شود.

بنا به گفته صفری، میزان سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی ۲۳ میلیون دلار بوده و تا دو ماه یا حداکثر سه ماه آینده این واحد هم وارد چرخه تولید می‌شود.

وی با گلایه عدم برخی همکاری‌ها ثبت مجوزها، گفت: نباید قانونی که در هیچ نقطه‌ای از کشور اجرا نمی‌شود در این استان به بدترین شکل ممکن به اجرا در آید.

سرمایه‌گذاری خارجی در خوسف

رفع مشکل برق

علی حسینی، فرماندار پیشین خوسف هم با بیان اینکه هفته دولت سال گذشته کارخانه کنسانتره آهن پیشران نفیس افتتاح شد، افزود: هفته دولت امسال هم کلنگ‌زنی واحد چدن این کارخانه را داشتیم که تا دو ماه آینده این واحد وارد چرخه تولید می‌شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود برق این واحد تولیدی، گفت: با احداث پست ۱۳۲ کیلوولت که ۱۰ مگاوات آن مربوط به این واحد تولیدی است، می‌توان امیدوار به ادامه زنجیره تولید شد.

حسینی زیرساخت را نیاز اصلی سرمایه‌گذاران دانست و افزود: اگرچه پست ۱۳۲ کیلوولت برق شهرک شهید رحمانی این شهرستان در حال احداث است اما با بهره‌برداری از آن سرمایه‌گذاران را پاسخ‌گو نیست و باید یک پست دیگر بلافاصله بعد از اتمام این پست در خوسف احداث شود.

سرمایه‌گذاری خارجی در خوسف

تلاش برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران

مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم با بیان این که سازمان سرمایه‌گذاری خارجی استان مدعی‌العموم سرمایه‌گذاران است، افزود: در هر حوزه‌ای که مشکلی برای سرمایه‌گذاران رخ دهد آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به توافقات و رایزنی‌هایی که با گمرکات استان برای ورود تجهیزات واحدهای تولیدی خارجی، گفت: اگر ورود تجهیزاتی که نیاز دارید از گمرکات خراسان جنوبی انجام شود هم در زمان و هم هزینه‌ها سرمایه‌گذار صرفه‌جویی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
رقیه رحمتی راد
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *