استان ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 4 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واگذاری ۱۳ اثر تاریخی خراسان جنوبی به بخش خصوصی و پیگیری ثبت جهانی آثار دیگر

بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از واگذاری ۱۳ اثر تاریخی استان به بخش خصوصی با هدف رشد و توسعه گردشگری خبر داد. همچنین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از پیگیری برای ثبت جهانی ۲ اثر دیگر خبر داد.

ارگ کلاه فرنگی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد که ۱۳ اثر تاریخی استان با هدف رشد و توسعه گردشگری و حمایت صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به بخش خصوصی واگذار می‌شود. مهدی جعفری در نشست تخصصی اقتصاد میراث‌فرهنگی بناها و اماکن تاریخی استان گفت: «خراسان جنوبی دومین استان امن برای سرمایه‌گذاری است اما ظرفیت‌های گردشگری آن به درستی معرفی نشده است. این استان پنجمین استان دارای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور محسوب می‌شود، در حالی که مشکلات سرمایه‌گذاران گردشگری همچنان پابرجاست.»

جعفری با اشاره به اهمیت واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی برای معرفی ظرفیت‌های استان افزود: «این استان دارای تنوع گردشگری است اما به خوبی شناسانده نشده. واگذاری اماکن تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقدامی مناسب برای معرفی پتانسیل‌های استان است که باید از این ظرفیت به‌درستی استفاده شود.»

در همین راستا، هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌جنوبی گفت: «این استان دارای ۹ اثر ثبت جهانی است و پیگیری ثبت جهانی ۲ اثر دیگر نیز در حال انجام است.» وی همچنین از شناسایی ۱۵ اثر تاریخی برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و افزود: «این استان به دلیل عدم معرفی مناسب از فرصت‌های گردشگری خود رنج می‌برد.»

شاه‌وردی با اشاره به ظرفیت‌های مهم روستای جهانی خراشاد و روستای ملی گوهرسنگ خور، که جزو مفاخر کشور هستند، بیان کرد: «خراسان جنوبی در پنج سال اخیر شاهد افزایش گردشگران داخلی و خارجی بوده است، اما هنوز نیازمند حمایت بیشتر در معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود است.»

جعفری در پایان تأکید کرد: «طرح جامع گردشگری خراسان جنوبی هنوز به‌طور کامل تدوین نشده و برای تکمیل آن به حدود هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز است که انتظار داریم صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور حمایت مالی کند.»

 

انتنهای پیام/

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *