استان ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 5 ثانیه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

احیا و فعال‌سازی ۶۰ معدن خراسان جنوبی در سال جاری

مدیر اجرایی طرح احیا و فعال‌سازی معادن کشور از برنامه‌ریزی برای احیا، فعال‌سازی و توسعه 60 معدن در خراسان جنوبی در سال جاری خبر داد.

جلسه شورای معادن استان

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، جرجانی، مدیر اجرایی طرح احیا و فعال‌سازی معادن کشور، در جلسه شورای معادن استان خراسان جنوبی اعلام کرد که این استان دارای ۸۰۱ معدن فعال است. وی با اشاره به وجود ۳۶۶ معدن غیرفعال در استان، افزود که احیا و توسعه ۶۰ معدن برای امسال هدف‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد که در صورت فعال‌سازی این معادن، ۲۴ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

جرجانی در ادامه به آمار سال گذشته اشاره کرد و گفت: “در سال گذشته نیز ۲۶ معدن، معادل ۷ درصد معادن غیرفعال استان، احیا شده‌اند.”

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، عباس‌زاده، نیز در این جلسه بیان کرد که ۹۸ درصد معادن کشور و استان کوچک‌مقیاس هستند و هم‌اکنون ۷ هزار و ۵۵۰ نفر در این معادن مشغول به کارند. وی افزود: “سالانه ۴۸ میلیون تن استخراج از معادن استان صورت می‌گیرد و ۱۳ هزار و ۷۵۸ نفر در این بخش فعالیت دارند.”

در این جلسه همچنین به بررسی مشکلات و ارائه راهکارهایی برای فعال‌سازی معادن راکد فلزی پرداخته شد. معدنکاران مسائل مربوط به سوخت، آب، محیط زیست، منابع طبیعی، کمبود تسهیلات و تجهیزات را مطرح کردند. قرار شد این مشکلات در ستاد تسهیل رفع موانع استان مورد بررسی و حل‌وفصل قرار گیرد.

انتهای پیام

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *