استان ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - 2 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سیستم حفاظتی موزه مردم‌شناسی طبس ایمن شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از اجرا و تکمیل سیستم حفاظتی موزه مردم‌شناسی شهرستان طبس خبر داد.

موزه مردم‌شناسی

به‌گزارش نگاه خراسان جنوبی به نقل از میراث آریا، محمد عرب روز پنج‌شنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۳ بیان کرد: برای تکمیل سیستم حفاظتی موزه مردم‌شناسی شهرستان طبس، نصب دزدگیر، اعلان حریق، ارتقای سیستم پایش تصویری و روشنایی محوطه و… با اعتبار ۴ میلیارد ریالی از محل منابع ملی انجام شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: بام‌سازی و مرمت نازک‌کاری‌های فضاهای مسقف، احداث شربت خانه، احداث سرویس بهداشتی و محوطه‌سازی از عملیات اجرایی مورد نیاز این موزه زیبا می‌باشد که به اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال نیاز دارد.

او گفت: موزه مردم‌شناسی طبس واقع در باغی معروف به باغ خان و از ابتدا برای موزه طراحی و ساخته شد که بعد از زلزله شهریور ۵۷ و برای کمک به مردم به گرمابه عمومی تبدیل شد و در سال ۱۳۸۶ با تغییر کاربری و مرمت و تجهیز، به موزه مردم‌شناسی شهرستان تبدیل و در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید.

عرب افزود: اشیای داخل موزه وسایل مربوط به زندگی و آداب و رسوم، مشاغل سنتی و بومی، آیین‌های سنتی و کهن و معرفی مکان‌های دیدنی و گردشگری شهرستان طبس است که دوره‌ای از صفویه، قاجار و پهلوی را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
مجتبی کیخای حسین‌پور
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *