اجتماعی ۲۴ دی ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

روی خوش زمستان در خراسان جنوبی/ مردم در برخی نقاط روستایی از مسدود بودن محورها گلایه مندند

بارش برف

درحالی از روز جمعه شاهد بارش برف و باران در بیشتر شهرستانهای خراسان جنوبی هستیم که درحال حاضر به گفته مسئولان تمامی محورهای اصلی باز اما برخی از محورهای روستایی بسته است و مردم گلایه مندند.

به گزارش نگاه خراسان جنوبی بارش برف و باران که از روز جمعه در خراسان جنوبی فعال بود امروز تا حد زیادی فروکش کرده و خبری از بارش برف نیست زمستان روی سفیدش را به خراسان جنوبی‌ها نشان داد از روز شنبه با ورود سامانه بارشی بسیار نقاط استان سفید پوش است که باعث خوشحالی همه شده است، در کنار بارش برف مردم شاهد بارش رحمت الهی بودند، بارانی که فرصتی شد تا به دل طبیعت بروند.

مردم به کوه میروند بارش برف و باران جاده‌های برون شهری بیشتر بود در گردنه‌ها آنقدر بود که راهداری وارد عمل شد.

اما امروز دیگر بارش برف در استان به پایان رسیده و سرما و برودت هوا، یخبندان را در پی دارد، آن‌طور که برخی مدارس شهرستان‌ها در استان را به تعطیلی کشاند.

اما برف با وجود خوشحالی مردم، کشاورزان، کودکان آنچه که سبب زحمت و مشقت شده است در برخی نقاط روستایی و عشایری است که برف بیش از ۶۰ سانتی متر باریده و همچنان محور ها برخی روستاها بسته است، آن‌طور که در یکی از محورهای روستایی سربیشه مردم می‌گویند مریضی درخانه داریم و میخواهیم برای مداو به شهر برسانیم اما محور روستا بسته است و نمیتوانیم تردد کنیم.

مردم در برخی از روستاهای درمیان، زیرکوه، نهبندان از بسته بودن برخی محورها بدلیل برف، یخ زدگی گلایه مندند.

اما آن‌طور که خبرنگار ما پیگیر شد مسئولان حمل و نقل جاده ای و راهداری هم می‌گویند تمامی محورهای اصلی استان باز اما برخی محورهای روستایی بسته است هرچند همکاران ما در تلاش برای بازگشایی‌اند.

برف‌روبی بیش از ۵ هزار کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارش‌های سنگین برف در سه روز گذشته بیش از ۵ هزار و ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های استان برفروبی شده است.

جعفر شهامت ادامه داد: جهت باز نگاه داشتن محور‌ها تاکنون ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نیروی راهداری با استفاده از حدود ۲۵۱۶ تن شن و نمک نسبت به برف‌روبی مکرر ۵۴۵۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان اقدام نموده اند.

وی ادامه داد: طی سه روز اخیر نیروهای راهداری به ۹۲ دستگاه خودرو گرفتار در برف و یخبندان جاده‌های استان امداد رسانی کرده اند و به ۷۰ مسافر و سرنشین گرفتار نیز اسکان داده شده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری از صبح دیروز با کمک دهیاران در شهرستان‌های مختلف انجام می‌گیرد، با توجه به اینکه اولویت اول بازگشایی راههای اصلی و سپس فرعی و روستایی می‌باشد تا کنون ۱۹۸ محور روستایی بازگشایی و کلیه راهداران در غالب اکیپ‌های عملیاتی به صورت شبانه روزی در حال انجام عملیات برفروبی جهت بازگشایی محورهای روستایی مسدود هستند و همکاران ما با وجود تلاش زیاد در پی باز کردن محورها هستند.

در پی بارش برف چند راه ارتباطی در روستاهای بخش دستگردان طبس مسدود شده است، بنا بر اخبار رسیده از منابع محلی در اثر ریزش شدید برف در منطقه عشایری کوه یخاب بخش دستگردان محور کویر کاج به پده بید مسدود است و امکان رفت و آمد وسایل نقلیه ممکن نیست.

در این محور روستا‌های چاه بلو، زیر کوه، قرچه، پده بید و سربالا قرار دارد که فعلا دسترسی به جاده اصلی ندارند.
اداره راه امروز جاده‌های اصلی را بازگشایی کرده و قرار است فردا با وسایل و امکاناتی که در منطقه مستقر کرده این محورها نیز بازگشایی شود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *