یادداشت‌ها ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چرا سکوت کردید؟

بیرجند

خبری که دیروز از اتاق جلسات شورای شهر بیرجند، بیرون آمد نه فقط سوال برانگیز که تاسف برانگیز بود. ماجرای زمین صنوف آلاینده، و واگذاری زمین ها در سال های قبل به صاحبان این صنوف، افرادی که قرار بود خیابان عدل بیرجند را به مقصد این شهرک جدی ترک کنند، حالا دیگر چنان پیچ خورده که بعید به نظر می‌رسد به این زودی ها بتوان انتقال این مشاغل که مطالبه ای جدی برای بیرجند بود را به نتیجه رساند. تحقق این مطالبه البته مهم است اما نه آن قدر مهم که بتواند با خبر تکان دهنده دیروز رقابت کند. تکان دهنده نه از این بابت که یک شهردار توانسته به اطلاعاتی استناد کند که به گفته خودش نشان از واگذاری‌های غیر قانونی این زمین ها به برخی صاحبان این صنوف دارد. و نه از این رو که برخی اعضای شورای شهر هم به همان نتیجه رسیده اند که شهردار رسیده و با صراحت اعلام می‌کنند ما کار غیر قانونی انجام نمی‌دهیم. که صد مرحبا بر همه افرادی که کار غیر قانونی انجام نمی‌دهند.

تکان دهنده از این بابت که عده ای سرمایه گذاشته‌اند و در بزنگاه شروع کارشان در کارگاهی که به آن ها گفته شده صاحب اول و آخرش هستند، با خبر شوکه کننده‌ای مواجه می‌شوند که واگذاری ها غیر قانونی بوده و مزایده ها سوری و … . وجملات بعدی که به ذهن هر یک از این افراد می‌آید ،بسیار نگران کننده است و آن ها را سرگردان می کند. درد دل های شان آن روز بسیار بود. نمی‌خواهم رنج نامه بنویسم یا هر مکتوب دیگری مثل این. آنچه در این ماجرای مبهم، کاملا شفاف است، چهره برخی اعضای شورا است که چند سال قبل و در دوره های پیشین شورا شهر بیرجند، روی صندلی اعضای اصلی نشسته بودند و برای همه مصوبات شورا و تصمیم های شهرداری صاحب نظر بوده‌اند.

در این سال ها بخشی از فعالیت ها در شهرک صنوف آلاینده با تصمیم گیری همین افراد انجام شده و در جریان اقدامات صاحبان صنوف در شهرک جدید بوده‌اند. همه روزهایی که هر یک از این افراد، به دنبال جمع کردن سرمایه برای ساخت واحدشان در شهرک بوده اند، این افراد هم در کسوت مسئول درشورا، حضور داشتند، اما حالا یکباره و به دنبال گفته های شهردار، اعلام می کنند که کارغیر قانونی انجام نمی دهند؟ چه شده؟ اگر غیر قانونی است چرا قبل ازاین موافقت کردند و جمعیتی را هم مالباخته و سرگردان؟ نماینده اصناف د رهمان جلسه سوال خوبی پرسید : «چرا حالا می گویید ». سوال بجایی است.

چرا آن موقع سکوت کردید؟ می توانستند همان سال ها، خیلی هم دور نمی رویم، ۵ سال قبل، از این روند غیر قانونی که حالا می‌گویید، پرده بردارید و مانع هزینه کرد های بعدی مردم در این شهرک نشوید. چرا چنین نکردید؟ حتی شهردار هم که دوسال قبل، قبول مسئولیت کرد می توانست، گفته های امروز را همان زمان و بعد از چند ماه بررسی، اعلام می‌کرد واگر ماجرایی خلاف قانون وجود دارد، صاحبان صنوف را زودتر آگاه می‌ساخت نه بعد حدود دو سال این است آنچه دراین ماجرا بسیار سوال برانگیز و غیر منصفانه است. ماجرایی که البته باید درروزهای آینده برای شهروندان شفاف شود. اگر قانون رعایت نشده، چرا و چه کسانی چنین کرده اند و حق مردم را تضییع؟ چه کسانی سکوت و چنین هزینه ای را به صاحبان این صنوف تحمیل کرده اند؟ کدام افراد از این بی قانونی مورد ادعای این روزهای شهردار، منتفع می شدند یا می شوند؟ این سوالات بسیار مهم است و دیگر سکوت برخی آقایان مسئول ممکن نیست .

رجب زاده

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *