استان ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ارائه آمار به صورت استانی در مورد بیماری‌ها تخطی از قانون است!

محمد دهقانی فیروزآبادی

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ارائه آمار در مورد میزان شیوع یک بیماری همچون آنفلوآنزا تنها از طریق سایت وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و دادن آمار به صورت شهرستانی و استانی تخطی از قانون است.

طی نشست خبری امروز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، خبرنگاران از امتناع این دانشگاه برای ارائه آمار در مورد شیوع یک بیماری گلایه کردند.

یکی از خبرنگاران در این نشست اظهار کرد: در فصل پاییز با وجود اینکه رسانه‌های استان می‌دانستند که چندین نفر در استان به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند و عده‌ای را نیز این بیماری به کام مرگ کشانده، اما در هنگام رجوع به دانشگاه علوم پزشکی با عدم همکاری این دانشگاه در مورد این بیماری مواجه شدیم.

یکی دیگر از خبرنگاران نیز گفت: در موارد مشابه نیز ارتباط گرفتن با بخش‌های مختلف دانشگاه بسیار سخت است، به گونه‌ای که برای گرفتن یک مطلب اموزشی ساده باید مدت‌ها به دنبال یافتن پاسخ باشیم و در انتها نیز به مقصود خود که همان آگاه‌سازی جامعه است نمی‌رسیم.

همچنین خبرنگاران حاضر در جلسه به عدم پاسخگویی درست روابط عمومی این دانشگاه و عدم همکاری معاونت‌ها و تقاضای ارسال سوال از خبرنگار اشاره کردند.

محمد دهقانی فیروزآبادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در پاسخ به ابهامات خبرنگاران بیان کرد: ارائه آمار در مورد میزان شیوع یک بیماری همچون آنفلوآنزا تنها از طریق سایت وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و دادن آمار به صورت شهرستانی و استانی تخطی از قانون است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هیچ گاه در مورد این گونه بیماری‌ها آمار ارایه نخواهد داد و مردم باید آمار دقیق و موارد مربوط به بیماری‌ها را از سایت وزارت بهداشت پیگیری کنند.

چندی پیش خبرگزاری در پی پاسخ ندادن مسئولان این دانشگاه به رسانه‌ها یادداشتی با عنوان “چرا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پاسخگوی خبرنگاران نیست؟” منتشر کرد که هیچ گونه جوابیه‌ای تاکنون از سوی این دانشگاه منتشر نشده است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *