ویژه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عمل نادر جراحی کیست هیداتید مغزی با موفقیت انجام شد

کیست مغزی

به گزارش اصحاب رسانه، رئیس بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رازی در خصوص این عمل جراحی گفت: بیماری که تحت عمل جراحی قرار گرفت جوانی ۲۸ ساله بود که به علت سردرد به مطب مراجعه کرده و طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد که یک ضایعه کیستیک بسیار بزرگ در ناحیه لوب فرونتال (لوب پیشانی) سمت راست مغز بیمار وجود دارد و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این کیست کبد و ریه بیمار را نیز درگیر کرده است.

قائمی با بیان اینکه تشخیص اولیه، کیست هیداتید بود، افزود: کیست هیداتید مغزی بیماری بسیار نادر است که در حدود کمتر از یک درصد موارد مغز درگیر این بیماری می‌شود و در مورد این بیمار هم با توجه به عکس‌های MRI و سی تی اسکن که نشان دهنده یک کیست بسیار بزرگ و فعال در قسمت لوب پیشانی سمت راست بود، با تشخیص احتمالی کیست هیداتید در دو مرحله مورد عمل جراحی قرارگرفت.

جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مرحله اول هفته قبل که طی یک عمل ۴ ساعته جمجمه بیمار برداشته شد و مرحله دوم که در یک عمل جراحی موفق توانستیم این کیست هیداتید را بطور کامل و سالم از مغز خارج کنیم.

قائمی با تاکید بر اینکه، نکته مهم در حین عمل جراحی این بود که کیست بدون پارگی از مغز خارج شود، گفت: با توجه به نوع کیست در صورت پارگی محتویات آن در فضای مغزی پخش و باعث انتقال عفونت در سایر نقاط می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه کیست مغزی عارضه نادری است که در کمتر از یک درصد موارد مغز درگیر این کیست می‌شود و بیشتر ناحیه کبد و ریه را درگیر می‌کند، افزود: در این بیمار علاوه برکبد و ریه درگیری مغزی نیز وجود داشت که با همکاری گروه بیهوشی بیمارستان رازی و تیم مجرب اتاق عمل این بیمارستان توانستیم این کیست را بصورت کامل و سالم از مغز خارج کنیم و امیدواریم که بیمار نیز بدون هیچگونه عارضه‌ای از بیمارستان ترخیص شود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *