بورس ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازدهی بورس به ١۵٠ درصد رسید

بورس

بازار سهام از ابتدای امسال تا کنون با ۱۵۰ رشد، بیشترین بازدهی را نصیب به سایر بازارها نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.

مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سال جاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۱۴۹٫۶ رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) با رشد ۳٫۸ درصدی و بازار سکه با افزایش ۶٫۸ درصدی مواجه بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: همچنین در هفته‌ای که گذشت بازار سرمایه افزایش ۴٫۴ درصدی و بازار ارز(دلار) و بازار سکه به ترتیب افت ۰٫۵ و ۱٫۵ درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.

همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در این مدت نشان می‌د‌هد در این مدت تعداد ۴۲۴۷۵ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۱۰۱۴۲ میلیارد ریال در بیش از ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت.

این در شرایطی است که در هفته گذشته صنایع حمل و نقل با ۲۱٫۳ درصد، خرده‌فروشی بجز وسایل نقلیه با ۱۷٫۵ درصد، استخراج نفت، گاز و خدمات جانبی بجز اکتشاف با ۱۶٫۳ درصد، ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با ۱۴٫۶ درصد و استخراج زغال‌سنگ با ۱۴٫۳ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل گروه‌های منسوجات با ۷٫۱ درصد، استخراج سایر معادن با ۶٫۸ درصد، تامین آب، برق و گاز با ۳٫۷ درصد، محصولات چوبی با ۲٫۸ درصد و زراعت و خدمات وابسته با ۲٫۷ درصد بیشترین اثر منفی را در این مدت بر نماگر بازار سهام از خود بجای گذاشته‌اند.

همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با دادوستد ۱۹۴۵۹ میلیون سهمی، خودرو و ساخت قطعات با ۵۰۴۸ میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۹۵۰ میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۹۲۵ میلیون سهم، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۱۱۷۶ میلیون سهم، استخراج کانه‌های فلزی با ۱۱۰۸ میلیون سهم، سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۹۷۱ میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۹۴۱ میلیون سهم، سیمان، گچ و آهک با ۸۴۵ میلیون سهم و مواد و محصولات دارویی با ۷۷۶ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته گذشته به نام خود ثبت کردند.


بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *