اجتماعی ۰۴ دی ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افتتاح ۲ هزار واحد مسکن روستایی با حضور دکتر نوبخت

استاندار خراسان جنوبی از افتتاح ۲ هزار واحد مسکونی محرومین با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس کمیته امداد کشور در 6 دی‌ماه خبر داد.

استاندار خراسان جنوبی

محمدصادق معتمدیان از سفر روز جمعه دکتر نوبخت به استان خبر داد و افزود: در ادامه حضور مسئولین ارشد کشوری به استان، رئیس سازمان برنامه و بودجه روز جمعه ۶ دی، به خراسان جنوبی سفر می‌کند و با حضور وی فاز اول از ده هزار واحد مسکن محرومان شامل ۲ هزار واحد مسکن روستایی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح مسکن محرومین، محرومیت‌زدایی از مناطق کمتربرخوردار، خانه دار شدن افراد فاقد مسکن، تثبیت جمعیت در روستاها و مناطق مرزی، مدیریت مهاجرت معکوس در روستاها، مقاوم سازی مسکن در روستاها و اشتغالزایی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات یک سال اخیر، تصریح کرد: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان برای ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفت، به گونه‌ای که اکنون در برخی از شهرها برای اجرای این پروژه، با کمبود نیروی ماهر و کارگر روبرو بودیم. معتمدیان با اشاره به کلنگ زنی این تعداد واحد مسکونی در روستای هج و نج از توابع بیرجند در ۲۱ اسفندماه سال گذشته، یادآور شد: اعتبار این مسکن‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است‌.

وی افزود: سفر اسفند ماه سال گذشته دکتر نوبخت به خراسان جنوبی، منجر به تهیه سند توسعه میان مدت در استان شد که یکی دیگر از اهداف سفر روز جمعه، بررسی میزان پیشرفت برنامه‌های توسعه‌ای استان و مصوبات است.

معتمدیان اظهار کرد: برای اطلاع مردم استان، قرار است هر سال ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار مضاعفِ عمرانی به استان تخصیص داده شود که از سهم سال ۹۸ تا امروز ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی تخصیص داده شده است. نکته قابل توجه تخصیصِ ۱۰۰ درصدی این اعتبارات است که در شرایطی صورت می‌گیرد که میانگین تخصیص اعتبارات عمرانی فعلی کشور ۴۰ درصد است.

وی با اشاره به اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومانی احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ در قالب یارانه بلاعوض توسط دولت پرداخت می‌شود که واحدهای کمیته امداد تا سقف ۳۵ میلیون تومان و واحدهای بنیاد مسکن تا سقف ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد. همچنین ۵۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
مجتبی کیخای حسین‌پور
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *