استان ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فعالیت سامانه بارشی از عصر چهارشنبه

هواشناسی

به گزارش اصحاب رسانه مرکز خراسان جنوبی در این اخطاریه آمده است: وزش باد شدید تا خیلی شدید (۵۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت – برخی نقاط ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت همراه طوفان گرد و خاک) همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی از بعدازظهر روز چهارشنبه (۷ اسفند) تا پنج شنبه (۸ اسفند) بتدریج از غرب و شمال غرب استان آغاز و سپس در سراسر استان گسترش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: در این مدت، احتمال بروز خسارت و اختلال در تردد به دلیل وزش باد شدید و کاهش دید ناشی از گرد و خاک قابل پیش بینی است.

نخعی رانندگی با سرعت مطمئنه، خودداری از قرار گرفتن در مجاورت درختان، محکم کردن تابلو‌ها و توجه به استحکام پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت را توصیه کرد.

وی به اوج فعالیت سامانه بارشی از عصر چهارشنبه (۷ اسفند) تا صبح پنج شنبه (۸ اسفند) در استان اشاره کرد و افزود: رگبار و رعد و برق شدید (حداکثر ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر) نقاط مستعد بارش تگرگ (احتمال بارش برف در ارتفاعات: بامداد و صبح پنجشنبه ۸ اسفند) بویژه  درطبس، بشرویه، سرایان، فردوس، قاین و بخش‌هایی از زیرکوه قابل انتظار است.

نخعی در خصوص وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، خطر برخورد صاعقه در مناطق مرتفع در این مناطق هشدار داد.

کارشناس هواشناسی استان برای رعایت قوانین و مقررات رانندگی و خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی، چرای دام و صعود به ارتفاعات تاکید کرد.

نخعی گفت: از چهارشنبه شب تا شنبه (۱۰ اسفند) نیز در اغلب مناطق استان سرمازدگی و وقوع یخبندان شبانه رخ خواهد داد و دما هم به طور محسوس کاهش می‌یابد.

وی از احتمال خسارت به ویژه در بخش کشاورزی به دلیل پدیده‌ی سرما و یخبندان شبانه خبر داد و افزود: مدیریت مصرف بهینه حامل‌های انرژی، تنظیم دما و تهیه سوخت وسایل گرمایشی برای سالن‌های پرورشی نظیر مرغداری، دامداری و گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *