اجتماعی ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

از تشکیل گروه مردمی دوام خاوران تا تعطیلی بازارهای محله‌ای تا اطلاع ثانوی

بازار بیرجند

محمدعلی جاوید، امروز یکشنبه ۱۱ اسفند، در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با محوریت اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا، با اشاره به راه اندازی گروه مردمی دوام خاوران برای مقابله با مدیریت بحران کرونا اظهار کرد: این گروه با نام اختصاری دوام خاوران و به معنای داوطلب واکنش اضطراری محلات برای مقابله با این بحران در نظر گرفته شد.

وی برگزاری این جلسه را به منظور هماهنگی بیشتر در حوزه‌های مختلف دانست و افزود: ضمن تشکر از تلاش همکاران در مجموعه‌های مختلف باید مسئولیت‌پذیری و دغدغه افراد در این زمینه بیشتر شده و تمامی برنامه ریزی‌ها، تلاش‌ها و فعالیت‌های افراد محدود به این مساله شود.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه شهرداری‌ها بعد از جامعه پزشکی دومین ارگانی هستند که باید در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند، خاطرنشان کرد: جز با رعایت بهداشت هیچ مصونیتی در برابر این بیماری وجود ندارد.

جاوید بیان کرد: دستورالعملی برای ابلاغ به همکاران در حوزه‌های مختلف برای رعایت موارد آن تهیه شود و تا پایان سال فعالیت آبدارخانه‌ها محدود شوند.

وی اظهار کرد: حوزه کارپردازی شهرداری نسبت به تهیه وسایل حفاظت فردی شامل ماسک، ژل و مواد ضد عفونی کننده برای همکاران اقدام کرده و همچنین نسبت به قراردادن مواد ضدعفونی کننده در ورودی‌های شهرداری، مناطق و سازمان‌ها برای ارباب رجوع اقدام شود.

شهردار بیرجند ادامه داد: تجهیزات فردی برای نیروهایی که ارتباط مستقیم با این مساله دارند شامل نیروهای سازمان آرامستان، پاکبانان و … فراهم شود و فعالیت دستفروشان، بازارهای محله‌ای و چهارشنبه بازار تا مرتفع شدن کامل این مساله تعطیل شوند.

جاوید با اشاره به اختصاص مواد ضدعفونی برای دستگاه‌های کارت خوان در بازارهای شهرداری، بیان کرد: در خصوص بحث سقاخانه‌ها مکاتبه‌ای با اداره اوقاف انجام شود و ضد عفونی سطوح به صورت متمرکز صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است تعدادی کوله سم پاش برای استفاده خودجوش مردم توسط شهرداری تهیه شود و با فراهم کردن مواد ضدعفونی و اطلاع رسانی از طریق سمن‌ها و مساجد برای ضدعفونی کردن شهر اقدام شود.

شهردار بیرجند با اشاره به تهیه دستکش برای کارگران خدمات شهری و لزوم توجه به موارد بهداشتی در خصوص این افراد، تصریح کرد: حوزه منابع مالی بودجه‌ای به مساله مقابله با بحران کرونا اختصاص می‌دهد تا از این طریق بتوان موارد مورد نیاز را تهیه کرد.

جاوید توجه به امور فرهنگی و اطلاع رسانی را دارای اولویت دانست و افزود: باید تیمی متشکل از شهرداری، بهداشت، نیروی انتظامی و … برای برخورد با مباحث غیر بهداشتی تشکیل شود.

وی این هفته را هفته مدیریت بحران معرفی کرد و از اختصاص گروه نظارتی برای پیگیری مصوبات این جلسه خبر داد و اظهار کرد: گروهی در محدوده پایانه مسافربری متشکل از نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و … برای بررسی سلامت مسافرانی که از شهر خارج یا به شهر وارد می‌شوند مستقر هستند.

الماسی، دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به گزارشات شهرداری‌های سایر استان‌ها، مهم ترین چالش موجود در این بحران در محیط‌های کاری مربوط به پایین آمدن راندمان کاری پرسنل شهرداری است که در خصوص برخی موارد، جایگزین کردن نیروها امکان پذیر نیست.

وی گفت: القای احساس امنیت و آرامش از طریق تهیه البسه حفاظت فردی، تهیه تب سنج غیر تماسی برای کنترل مراجعه کنندگان و تهیه مواد ضدعفونی کننده دست و وسایل کار به پرسنل امکان پذیر است.

وی با اشاره به اعلام وزارت بهداشت از پیک قدرت ویروس کرونا به مدت ده روز خبر داد و اظهار کرد: خرید دستمال کاغذی، ماسک، ضد عفونی کردن خودروهای سازمان و محیط های کاری پرسنل، اختصاص محلول ضدعفونی به پرسنل، تعطیلی آبخوری های عمومی شهر و تهیه محتوای آموزشی برای پرسنل با توجه به شرایط کاری آن‌ها در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند به جمع‌آوری دستفروشان و مرخصی به همکارانی که بیماری خاص دارند، به عنوان مهم‌ترین اقدامات اشاره کرد.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *