سیاسی ۰۵ دی ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با تخلفات انتخاباتی

حجت الاسلام حمیدی در سومین شورای معاونین، رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان: اگر علی رغم تلاش‌های ما جرم انتخاباتی اتفاق بیافتد و به دستگاه قضایی گزارش داده شود نباید به سادگی از کنار آن بگذریم و باید با قاطعیت، دقت و سرعت با مجرمان برخورد شود.

به گزارش نگاه خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام حمیدی در سومین شورای معاونین، رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان افزود: اگر علی رغم تلاش‌های ما جرم انتخاباتی اتفاق بیافتد و به دستگاه قضایی گزارش داده شود نباید به سادگی از کنار آن بگذریم و باید با قاطعیت، دقت و سرعت با مجرمان برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم گفت: قضات و رؤسای حوزه‌های قضایی استان باید در مدت باقی مانده تا زمان انتخابات مسائلی را رصد کنند تا ما نیز وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد باید مراقب باشیم که در اجرای قوانین تبعیض به وجود نیاید و هر اقدامی باید در چارچوب قانون باشد.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه دستگاه قضایی نظارت بر حسن اجرای قوانین را برعهده دارد، گفت: دادستان‌ها بر روند اجرای انتخابات در مرکز استان و شهرستان‌ها نظارت دقیق داشته باشند.

وی از برگزاری جلسات ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی هر ۱۵ روز یکبار در مرکز استان خبر داد و بر برگزاری این جلسات در شهرستان‌ها تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به اینکه حمایت از تولید و اشتغال نیاز ضروری امروز کشور و دفاعی در مقابل توطئه‌های اقتصادی دشمن است، افزود: باید حمایت قضایی و حقوقی از تولیدکنندگان استان انجام شود و هیچ گونه تصمیم قضایی و رأیی که منتهی به تعطیلی واحد تولیدی شود، توسط دستگاه قضایی نباید شکل بگیرد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: ما به عنوان دستگاه قضایی وظیفه داریم با هرگونه فسادی در نظام اسلامی برخورد کنیم و اولویت ما امروز در برخورد با مفاسد اقتصادی است چرا که سبب ناامیدی مردم و آب به آسیاب دشمن ریختن می‌شود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *