اجتماعی ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان افراد مبتلا، بهبود یافته و فوت شده به دلیل کرونا در بیرجند‌

ضدعفونی

به گزارش اصحاب رسانه، امیرمهدی زنگویی مطلق  صبح امروز در حاشیه ضدعفونی و گندزدایی کردن خانه‌های موارد مثبت مبتلا به کرونا در بیرجند اظهار داشت: تیم‌های بهداشتی مرکز بهداشت بیرجند، به طور روزانه و مستمر پیگیر مراقبت از بیماران بهبود یافته کرونا و بررسی اطرافیان افراد مبتلا، بهبود یافته و فوت شده بر اثر کرونا از نظر شک به کرونا با مراجعه به درب منازل آنان ( با هماهنگی قبلی) حتی در روزهای تعطیل هستند.

وی با تاکید بر جایگاه آموزش بهداشت و بیان اینکه اهمیت اجرای برنامه‌های آموزشی در پیشگیری از کرونا، کمتر از ارائه خدمات درمانی نیست بیان کرد: در مراجعه به درب منازل این افراد، تحویل بسته آموزشی و ارائه نکات آموزش لازم با تاکید براینکه در منازل بمانیم و توصیه به رعایت بهداشت فردی، تنفسی و اجتماعی توسط اعضای این تیم صورت می‌پذیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند بیان کرد: اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا از نظر داشتن علائم اولیه مورد بررسی قرار می‌گیرند و موارد شناسایی شده مشکوک ارجاع فوری می‌شوند.

زنگویی مطلق گفت: تحویل تب سنج به اطرافیان بیماران برای اندازه گیری تب و توجیه سنجش تب روزانه در ۲ نوبت به مدت دو هفته و پیگیری روزانه توسط کارشناسان تیم مراقبت دیگر اقدامی است که انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توصیه به ماندن در منازل برای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس صورت می‌پذیرد افزود: با نظارت کارشناس بهداشت محیط، گندزدایی و ضدعفونی منازل بیماران مثبت کرونا نیز اجرا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند خاطر نشان کرد: پیگیری و مراقبت از بیماران ترخیص شده از بیمارستان نیز توسط کارشناسان و مراقبین سلامت به صورت روزانه انجام می شود.

زنگویی مطلق تصریح کرد: رعایت کلیه اصول بهداشتی به خصوص شستشوی مرتب و صحیح دست‌ها، رعایت آداب سرفه و عطسه، عدم روبوسی و دست ندادن با دیگران، عدم حضور غیر ضروری در مکان‌های پرتردد و تجمعی، عدم استعمال قلیان، توجه به علائم بیماری در خود و اطرافیان و همچنین استراحت در منزل در صورت داشتن علائم بیماری به کلیه شهروندان توصیه می‌شود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *