استان ۰۵ دی ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سالمندان و بیماران کلیوی دارای سالن ورزشی می‌شوند

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی از رسانه‌های استان خواست در راستای مطالبه‌گری و تنویر افکار عمومی شورای شهر بیرجند را مورد خطاب قرار دهند که در حوزه ورزش و جوانان و پیشکسوتان چه‌کار کرده‌اند و باتوجه به زیرساخت‌ حوزه‌های مختلف کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا را فعال کنند.

به گزارش نگاه خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری فارس، حسن عزیزی بعداز ظهر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های «طرح ملی تابستانه با ورزش» خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: این یکی از طرح‌های ملی ۹ گانه وزارت ورزش و جوانان با نگاه توسعه ورزش همگانی و نشاط اجتماعی است.

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی تابستانه با ورزش در مردادماه امسال در ۱۴۴ ایستگاه ورزشی، افزود: ۶۵ هزار و ۲۲۵ نفر در رشته‌های همگانی، بومی و محلی، خلاقیت، مشاوره، سلامت و حرفه‌ای در سطح شهرستان‌ها شرکت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی از ورزش به عنوان مهم‌ترین عنصر حوزه فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و گفت: تلاش می‌شود روند توسعه‌ای ورزش همگانی و بانوان با برنامه‌ریزی و توزیع منابع ۵۰ درصدی و هم‌طراز با ورزش قهرمانی ادامه یابد.

عزیزی از راه‌اندازی نخستین انجمن‌های ورزشی بازنشستگان در خراسان‌جنوبی به‌صورت پایلوت خبر داد و تصریح کرد: قریب بر ۱۵ هزار بازنشسته کشوری و لشکری در استان هستند که طی تفاهم‌نامه بین اداره‌کل ورزش و جوانان و صندوق بازنشستگان نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی و نظامی در نیمه اول اسفندماه برگزار می‌شود.

اختصاص ۲ سالن ورزشی و استخر شنا به سالمندان

وی ابراز داشت: در راستای توسعه تعاملات و روابط گرم خانوادگی، پرکردن شکاف بین نسلی و فرزندان و ارتقاء سلامت جسمی فعالیت‌های ورزشی پدربزرگ‌، پسر و نوه و مادر بزرگ، دختر و نوه برگزار می‌شود.

وی از رایزنی برای اختصاص دو سالن ورزشی و استخر شنا در مرکز استان به سالمندان پرده برداشت و افزود: همه سالمندان از ۵۰ درصد تخفیف با محوریت پنج کانون از فضاهای ورزشی بهره‌مند می‌شوند و در سال آینده این رویه در شهرستان‌ها نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به ارائه خدمات ویژه معلولان خاطرنشان کرد: سالن ورزشی حجاب به‌صورت تخصصی در اختیار هیات جانبازان و معلولان است و در همین راستا نیز به‌دنبال اختصاص فضای ورزشی به معلولان هستیم تا از رهگذر طرح‌های استعدادیابی و قهرمانی توانمندی‌های این قشر شناسایی و در مسابقات قهرمانی کشور افتخارآفرینی داشته باشند

عزیزی از بهره‌برداری سالن ورزشی تخصصی هیأت بیماری‌های خاص و پیوند کلیه خراسان‌جنوبی در دهه فجر خبر داد و تأکید کرد: این سالن در راستای توزیع عدالت ورزشی و ارتقاء سطح سلامتی پنج گروه بیماری‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد تا زمینه بیشتر مدال‌آوری جامعه هدف را فراهم نماید.

۵ لایحه ورزشی تقدیم شورای شهر بیرجند می‌شود

وی از رسانه‌های برخط و مکتوب خراسان‌جنوبی خواست در راستای مطالبه‌گری شورای شهر بیرجند را مورد خطاب قرار دهند که در حوزه ورزش، جوانان و پیشکسوتان چه‌کار کرده‌اند و با توجه به زیرساخت‌ حوزه‌های مختلف کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا را فعال کنند.

این مقام مسؤول یادآور شد: طی دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند مقرر شد پنج لایحه از جمله حمایت از «نجمه خدمتی» به‌عنوان تنها نماینده المپیکی خراسان‌جنوبی در بحث کمک هزینه و پاداش مقام‌آوری به‌منظور تکریم از ظرفیت‌های ناب استان، ساماندهی ورزشی محله‌محور با اولویت شما‌ل‌شهر و مناطق کم‌برخوردار، تکریم پیشکسوتان، تجلیل از قهرمانان و ملی‌پوشان و حمایت از جوانان در حوزه مدیریت شهری تقدیم شورا شود.

مدیر گروه ورزش همگانی و روستایی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی از روند انتخاب برترین‌های طرح ملی «تابستانه با ورزش» استان گفت و افزود: کیفیت، کمیت، خلاقیت و ابتکار برنامه‌های اجرایی این طرح مورد نظر بوده و در جمع‌بندی که صورت گرفته شهرستان‌های قاینات، طبس و بشرویه رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

صالحه غلامی‌مقدم با بیان اینکه در سطح وزارت ورزش و جوانان تفاهم‌نامه‌هایی با فدراسیون‌های ورزشی در راستای فعالیت‌های همگانی‌کردن رشته‌های ورزشی متنوع برنامه‌ریزی می‌شود، یادآور شد: منتظر انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها هستیم تا با برش‌های استانی عملیاتی شود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *