اجتماعی ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اعلام وضعیت قرمز هواشناسی در پی وقوع بارش‌ها در خراسان جنوبی

هواشناسی

جواد نخعی در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز، وزش باد شدید در برخی نقاط گرد و خاک، رگبار و رعد و برق شدید و مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ، تشکیل مه و کاهش دید پدیده غالب استان خواهد بود.

وی افزود: این پدیده‌ها امروز در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، بیرجند، سربیشه، خوسف، سرایان، نقاطی از قاین، فردوس، بشرویه و طبس حاکم خواهد بود.


این کارشناس هواشناسی بیان کرد: در روز دوشنبه، این پدیده‌ها در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، بیرجند، قاین، خوسف، سربیشه، نهبندان و نقاطی از سرایان، فردوس و طبس وجود خواهد داشت.


نخعی با بیان اینکه در روز سه شنبه هفته جاری نیز بیرجند، سربیشه، درمیان و بخش‌هایی از نهبندان و خوسف تحت تاثیر این پدیده‌های جوی خواهند بود، افزود: وقوع رواناب و آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها، برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، احتمال خسارت به باغات در اثر بارش تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای و مستعد و اختلال در آمد و شد سفرهای درون شهری و برون شهری دور از انتظار نیست.


وی با تاکید بر اجتناب از سفرهای غیرضرور و رعایت قوانین و مقررات رانندگی خبر داد و گفت: لازم است افراد از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و چرای دام و صعود به ارتفاعات خودداری کرده و سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، سقف و پوشش گلخانه‌ها را به دلیل وزش باد شدید محکم کنند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *