اجتماعی ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کرونا، آمار اختلافات خانوادگی را در خراسان جنوبی افزایش داد

اختلاف خانوادگی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، علی عرب نژاد اظهار کرد: از شروع کرونا ۹۸۱ تماس با سامانه ۱۴۸۰ گرفته شده و این در حالی است که مدت مشابه سال گذشته ۷۹۹ تماس برقرار شده است.

وی افزود: تمامی این افراد خدمات مشاوره از ۱۴۸۰ دریافت کردند، اما درمورد افرادی که نیاز به خدمات حضوری داشتند به دلیل تعطیلی مراکز مشاوره، در زمان شیوع کرونا ۶۴ درصد کاهش ارجاعات به مراکز حضوری داشتیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ازآنجایی که درصد قابل توجهی از افراد جامعه از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند بهزیستی نیز باید امکان دسترسی و بهره‌مندی برای افراد عادی جامعه را فراهم کند که این امکان در حوزه دسترسی به خدمات مشاوره و روانشناختی با راه اندازی خط تلفنی ۱۴۸۰ را فراهم شده است.

عرب نژاد ادامه داد: مشاوره تلفنی با سامانه ۱۴۸۰ شامل خدمات تخصصی روانشناختی در تمام حوزه‌ها است.

وی تصریح کرد: این مشاوران از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب مشاوره تخصصی تلفنی درحیطه‌های مختلف پیش از ازدواج، خانوادگی، فردی، کودک و نوجوان، زناشویی، طلاق، تحصیلی، تربیتی، شغلی، اعتیاد و جنسی را همه روزه به جز ایام تعطیل ارائه می‌کنند.

عرب نژاد یادآور شد: تماس با سامانه هزینه اندکی برای تماس گیرنده دارد چراکه تنها سامانه‌های سه رقمی رایگان هستند و از زمانی که سامانه از ۱۴۸ به ۱۴۸۰ تغییر یافته است دیگر رایگان نیست.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *