اجتماعی ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بیرجند؛ از تغییر چهره شهری تا افزایش بودجه عمرانی

محمد علی جاوید

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، محمدعلی جاوید، در نشست خبری به مناسبت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: اولویت‌های اولیه شهروندان دسته‌بندی شده است.

وی با بیان اینکه شورا به عنوان نمایندگان مردم این مسیر را در قالب پیشنهادات و تصویب آن کوتاه‌تر و آسان‌تر می‌کند، افزود: از ابتدای فعالیت، برنامه‌ریزی‌هایی برای تامین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به شهروندان تا سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شد که برخی از برنامه‌ها تکمیل و اجرایی شده است.

شهردار بیرجند خاطرنشان کرد: پروژه پارک جنگلی و پارک تفریحی بند دره بیرجند با حمایت استاندار و سایر دستگاه‌های اجرایی در دست اقدام است که بخشی از دغدغه شهروندان در زمینه فضای تفریحی را رفع خواهد کرد.

جاوید با اشاره به توسعه پارک‌های محله در شمال شهر از جمله پارک آیت الله بهجت، بوستان ۹ دی، بوستان سایت اداری، بوستان انقلاب، الهه و نشاط، تصریح کرد: برای احداث فرهنگسرای بیرجند تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری هزینه شده است.

وی ادامه داد: در شهر برای برگزاری مراسم فرهنگی و جشن‌ها مکالن مناسبی وجود نداشت؛ بنابراین ساخت سالن همایش و فرهنگسرای دو هزار نفری بیرجند در تقاطع صیاد شیرازی در دستور کار قرار گرفت که اکنون در مراحل نهایی است.

شهردار بیرجند با اشاره به اتمام مطالعات طرح جامع ترافیک شهر بیرجند، افزود: برخی معابر از جمله طرح فرزان که سال‌ها مورد انتظار مردم بود، بازگشایی و در مورد برخی مکان‌ها نیز در حال انجام است.

جاوید با اشاره به تکمیل و افتتاح عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری در سال جاری، تصریح کرد: در مورد معابر خاکی همواره تصور عامه مردم این است که شهرداری کم‌کاری می‌کند؛ در حالی که بارها اعلام کردیم تمام زیرساخت‌ها از سوی شهرداری فراهم است، اما شبکه آب و فاضلاب باید تکمیل شود تا دوباره کاری انجام نشود.

وی با بیان اینکه با اجرای انشعابات و فاضلاب در معابر خاکی تا پایان آبان ماه امسال آسفالت تمامی معابر انجام خواهد شد، افزود: شهرداری به موضوع زمین‌های بلاتکلیف شهر از جمله اراضی موسوم به موسوی ورود پیدا کرد و مصوبات کمیسیون ماده ۵ را گرفت و اکنون زمین‌ها خیابان کشی شده و مجوزهای آب، برق و گاز نیز اخذ شده است.

جاوید با بیان اینکه مشکل نحوه صدور پروانه‌های ساختمانی و اتوماسیون‌ها در حوزه شهرداری که مردم را بلاتکلیف نگه داشته بود، اکنون به حداقل رسیده است، تصریح کرد: ۱۱ هکتار در قلب شهر بیرجند به فضای تفرجگاهی، تنفسی و پارک و بوستان تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ دستگاه اتوبوس فابریک خریداری شد و در شرایط کرونایی تمام تلاش شهرداری و سازمان‌های وابسته بر این بود تا خدمات مناسبی به شهروندان ارائه شود، اما سیستم حمل و نقلی با کمبود مسافر مواجه شده که برای جبران ضرر، به ازای هر دستگاه بخش خصوصی در حال فعالیت در شهر یک میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود.

شهردار بیرجند بیان کرد: سال گذشته برخی اتوبوس‌ها که تا پایان سال تعهد داشتند و این مهلت تمام شده بود از شهرهای بزرگ برای خرید مراجعه می‌کردند که در این راستا ۵۰ میلیون تومان یارانه دادیم تا از بیرجند خارج نشوند.

جاوید با اشاره به خرید یک دستگاه غلتک، دو دستگاه لودر، دو دستگاه بیل بکیو، دو دستگاه کامیون کشنده، ماشین‌آلات سبک و بیل مکانیکی، افزود: افراد حقیقی یا حقوقی برای استفاده از خدمات عمومی باید هزینه‌های آماده‌سازی را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم سال ۱۴۰۰ شهر بیرجند تصویر دیگری در نیازمندی‌های شهری داشته باشد و شهروندان، نمود آن را خواهند دید.

شهردار بیرجند با بیان اینکه اکنون وانت‌های دوره‌گرد در چند محل ساماندهی شده‌اند، اظهار کرد: طرح‌های توسعه شهری از جمله تفصیلی، جامع و عادی اکنون پاسخگو نیستند و اکنون جهان بر روی طرح‌های راهبردی فعالیت می‌کند.

جاوید یادآور شد: کمیسیون ماده ۵ برای تغییرات برگزار می‌شود و بخشی از نیازمندها از این طریق حل شده است، اما درخصوص توسعه معابر، تمهیدات و سختگیری‌هایی انجام می‌شود که پیاده محور بودن در دستور کار شهرداری‌ها قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتقال ۲۱۵۲ واحد صنفی شهر بیرجند در زمین صنوف پیش‌بینی شده بود که ۱۸۰۰ زمین در زمین‌های مربوط به راه و شهرسازی بود.

وی یادآور شد: ۱۸۰۰ واحد که متعلق به زمین‌های ملی بود در اختیار شرکت تعاونی و اتحادیه صنوف قرار گرفت که اکنون برخی پروانه ساختمانی دریافت و اقدام کرده‌اند.

شهردار بیرجند خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری از ۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۶، امسال به ۱۸۷ میلیارد تومان رسیده است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *