اجتماعی ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اتخاذ تدابیر جدی برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونا

مدرسه

محمدعلی واقعی، امروز یکشنبه ۲۹ تیر به رسانه‌های گروهی گفت: امروز تصور عمومی درباره پدافند غیرعامل اصلاح شده است و مردم دریافته‌اند که این موضوع همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر اولویت‌بندی تهدیدهای احتمالی و مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر آن، تصریح کرد: اثربخشی اقدامات انجام‌شده ستاد پدافند غیر عامل در آموزش و پرورش مطلوب بوده، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر رعایت الزامات پدافند غیرعامل در تأمین زیرساخت‌ها و نیازهای حیاتی نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و افزود: اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی و آگاهی‌بخش علاوه بر ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان، نقش بی‌بدیلی در حوزه  پدافندی نیز دارد.

واقعی با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در منابع و اصلاح الگوی مصرف انرژی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش، بیان کرد: لازم است در حوزه مدیریت منابع و انرژی، با مشارکت معلمین، مدیران مدارس، دانش‌آموزان و اولیای آنان با تهیه و تدوین طرحی جامع در صیانت از منابع انرژی استانمان بیش از پیش سهیم باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اهتمام جدی کارگروه‌ تخصصی کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش نسبت به پیشگیری از تهدیدهای احتمالی در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه به مراتب کم‌هزینه‌تر از اقدامات مقابله‌ای است و اگر بتوانیم در زمان مناسب برای ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات هزینه کنیم، جلوی هزینه‌های غیرضروری در مواقع بحرانی گرفته می‌شود.

واقعی، شبکه شاد را تضمین کننده سلامت و امنیت اخلاقی دانش‌آموزان در استفاده از فضای مجازی دانست و افزود: امروز در یک جنگ سایبری با دشمنان قرار داریم و برای تأمین امنیت این فضا، رصد مستمر و دائمی زیرساخت‌های سایبری  ضروری است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا آزمونی برای دستگاه‌ تعلیم و تربیت بود، گفت: شکست کرونا مستلزم فرهنگ‌سازی، رعایت پروتکل‌ها و آشنایی آحاد جامعه به ویژه دانش‌آموزان با قواعد و زیرساخت‌های پدافند غیرعامل است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه باید به زندگی با کرونا عادت کنیم، یادآور شد: وضعیت کنترل و مدیریت این بیماری نگران‌کننده نیست، اما آن‌چه باعث نگرانی می‌شود تبعات بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی آن است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *