اجتماعی ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای همسایه در بهره‌وری اقتصادی منطقه

حسین خسروی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، حسین خسروی، در دیدار نمایندگان استان‌های مرزی شرق کشور با وزیر امور خارجه و معاونین وزارتخانه، به منظور توسعه مسائل اقتصادی و حل مشکلات تجاری مرزی با کشورهای همسایه اظهار کرد: اهمیت روابط با کشورهای همسایه در شرایط کنونی بسیار مهم است.

وی افزود: هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های کشورهای همسایه در حوزه اقتصادی و تجاری بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لازم است به کشورهای همسایه در مبادلات اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی توجه داشته باشیم، تصریح کرد: ارتباطات اقتصادی و سیاسی سبب تامین امنیت منطقه نیز می‌شود.

به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، خسروی در خصوص اهمیت توجه به مرزها و بازارچه‌های مرزی استان در شرایط تحریمی، اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی با کشور افغانستان است که متاسفانه اکنون تنها بازارچه مرزی ماهیرود فعال است.

وی بیان کرد: سه بازارچه یزدان، دوکوهانه و گلورده تعطیل بوده و نیاز است که وزارت امور خارجه ورود پیدا کند تا این بازارچه‌های مرزی نیز فعال شوند.

خسروی با در خواست جدی از وزارت امور خارجه نسبت به همکاری و همراهی در راستای بازگشایی سه بازارچه مرزی استان، گفت: وزارت خارجه باید به موضوع فعال شدن مرزهای خراسان جنوبی ورود کند و با طرف مقابل رایزنی داشته باشد تا طرف مقابل نیز مرزها را آماده فعالیت کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به موضوع و مشکلات کارخانه چدن خوسف که توسط یک سرمایه‌گذار چینی سرمایه‌گذاری شده اشاره کرد و گفت: این کارخانه دچار مشکلاتی است که باید هرچه سریعتر با رایزنی وزارت امورخارجه در سفارت چین پیگیری و در راستای راه‌اندازی آن اقدام شود.

وی با اشاره به دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان نیز گفت: این دفتر مشکلاتی دارد که توسط همکاران استانداری خراسان جنوبی مشکلات و راهکارهای آن نیز ارائه شده و باید اقداماتی در راستای حل مشکلات و استفاده از این ظرفیت صورت گیرد.

گفتنی است؛ در این جلسه ظریف؛ وزیر امورخارجه و معاونین وی در خصوص موضوعات و مشکلات مطرح شده قول پیگیری و رفع مشکلات دادند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *