اجتماعی ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آزادگان واژگان ایثار و شجاعت را عینیت بخشیدند

محمدصادق معتمدیان

محمدصادق معتمدیان در پیامی به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد: ۲۶ مرداد ماه، سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز و سرو قامتان صبر و استقامت به میهن اسلامی است؛ آزادمردانی که پس از تحمل سال‌ها شکنجه و صبوری و دوری از عزیزان، واژگان ایثار، شجاعت و استقامت را عینیت بخشیدند و با فداکاری و تکیه بر ایمان الهی، از کیان انقلاب اسلامی و خاک میهن دفاع کردند.

وی افزود: بازگشت شکوهمند آزادگان سربلند به میهن، روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب حک شد و مجاهدت قهرمانانه آنان در جبهه نبرد حق علیه باطل و زندان‌های رژیم بعثی، همواره از سوی ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی، مورد تکریم و تجلیل خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اینجانب ایام سعید و سالگشت این خاطره بزرگ را به تمامی آزادگان ایران اسلامی، علی الخصوص آزادگان سرافراز استان خراسان جنوبی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای این عزیزان که از ذخیره‌های ارزشمند انقلاب هستند، آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

آزادگان، نماد عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران 

استاندار خراسان جنوبی در دیدار جمعی از آزادگان هم گفت: آزادگان در دوران اسارت و بعد از آزادی، نماد عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند. 

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، معتمدیان افزود: زمانی که جمهوری اسلامی، تشکیلاتی نوپا بود و حتی تجهیزات و امکانات خاصی برای مقابله با دشمن نداشت، اقشار مختلف مردم برای دفاع از کیان میهن، اعلام آمادگی کردند و حضور در جبهه را وظیفه ملی و مذهبی خود می‌دانستند. 

وی گفت: آن زمان، کسی برای جلب مادیات یا استخدام و کسب مقام و جایگاه در جبهه حضور پیدا نمی‌کرد بلکه همه خالصانه و برای رضای خدا، جان خود را هدیه می‌کردند. 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از خلأهای جدی ما این است که نتوانسته‌ایم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم. 

وی افزود: وظیفه همه ماست که خاطرات دوران طلایی دفاع مقدس را مکتوب کنیم و در اختیار آیندگان قرار دهیم. 

معتمدیان گفت: سختی‌ها و مرارت‌هایی که شما عزیزان در دوران اسارت تحمل کرده‌اید، اصلا با آنچه در کتاب‌ها و فیلم‌ها به تصویر کشیده شده، قابل قیاس نیست و هیچ کدام ما که آن شرایط را درک نکرده‌ایم، هرگز نمی‌توانیم آن فشارهای روحی و روانی را تصور کنیم. 

وی در این نشست صمیمی، ضمن استماع مشکلات و خواسته‌های آزادگان، طی تماس تلفنی با رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، موارد مطرح شده را منتقل کرد و برای طرح موضوعات در کمیته‌های مرتبط و پیگیری آنها، از وی قول مساعد گرفت.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *