اجتماعی ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

هزار و ۳۹ پروژه گازرسانی در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

محمدصادق معتمدیان

به گزارش نگاه خراسان جنوبی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان شامگاه جمعه در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان هفته افزود: هفته دولت امسال، به جهت تعدد پروژه‌ها و حجم اعتبارات هزینه شده، در تاریخ استان بسیار استثنایی بود. 

وی گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه با اعتبار بیش از چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از مهمترین اتفاقات هفته دولت امسال بود که از ابتدای تاسیس استان تاکنون بیشترین آمار پروژه‌ها و اعتبارات را شامل می‌شود. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در زمینه‌های اقتصادی، عمرانی، زیرساختی و سرمایه‌گذاری افتتاح یا کلنگ‌زنی شده است افزود: سهم دولت در تامین اعتبارات لازم برای یک هزار و ۸۰ پروژه افتتاح شده و ۴۳۵ پروژه‌ای که کلنگ‌زنی شد، یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان است. 

وی بیان کرد: از مجموع این پروژه‌ها، ۴۷۵ پروژه در مناطق شهری و یک هزار و ۴۰ پروژه در مناطق روستایی بود که این موضوع نشان از نگاه ویژه دولت و جهت‌گیری‌های ما به مناطق روستایی، مرزی و کمتر برخوردار است.

معتمدیان اظهار داشت: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای طرح‌ها و پروژه‌های هفته دولت امسال، سه هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان، فقط مربوط به پروژه‌های عمرانی است که افتتاح یا کلنگ‌زنی شده‌اند. 

وی گفت: این حجم از پروژه‌ها در حالی عملیاتی شده که دستگاه‌های اجرایی ما به شدت با محدودیت‌های مالی و اعتباری مواجه بوده‌اند. 

استاندار خراسان جنوبی افزود: محدودیت‌های مالی سبب شده از ابتدای امسال تاکنون برخی هزینه‌های جاری کارکنان پرداخت نشود با این وجود مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی به دلیل عشق و علاقه و دلسوزی به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند. 

وی گفت: در برنامه‌های هفته دولت امسال در شمار پروژه‌های راهسازی، مسکن، بهداشت و درمان، گلخانه‌ها، عمران شهری و روستایی، برق‌رسانی و گازرسانی، آبخیزداری و بیابان‌زدایی رشد خوبی را شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: همچنین به زودی با اقدامات جهادی و همراهی دستگاه‌های اجرایی، عملیات اجرایی بزرگترین پارک شمال شهر بیرجند آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: با افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه با اعتبار بیش از چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال، به لحاظ تعداد پروژه‌ها و حجم اعتبارات هزینه شده برای تحقق طرح‌های مرتبط، هفته دولت استثنایی را در استان شاهد بودیم. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۴۰ پروژه با اعتبار سه هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان در مناطق روستایی استان نشان از نگاه ویژه دولت به مناطق روستایی و کم برخوردار است.

برنامه‌های کاربردی برای پاسخ به مطالبه مردم در تامین مسکن

وی گفت: برای پاسخ به مهمترین مطالبه مردم استان در زمینه تأمین مسکن، برنامه‌هایی کاربردی در دستور کار است که در قالب چهار سرفصل عملیاتی می‌شود. 

معتمدیان خاطرنشان کرد: نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، تامین مسکن اقشار کم درآمد، تامین مسکن خانه اولی‌ها و نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، چهار سرفصلی است که در این زمینه تعیین شده است.

وی افزود: در راستای بهسازی مسکن روستایی، از سال گذشته ساخت و احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی را عملیاتی کردیم که هفت هزار واحد آن، طی ۲ مرحله تحویل شد و سه هزار واحد باقیمانده نیز طی چند هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در قالب این طرح، ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق شد که ۲۵۰ میلیارد تومان آن کمک بلاعوض بوده است.

استاندار خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن شهری در هفته دولت امسال گفت و تصریح کرد: در قالب این پروژه نیز مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق می‌شود که ۱۸۰ میلیارد تومان آن، کمک بلاعوض است.

وی اظهار داشت: مقدمات کار برای احداث یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران از دیگر برنامه‌های استان است که به زودی با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معتمدیان مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ساخت هزار واحد مسکونی ارزان قیمت را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

وی از تامین زمین برای ۷۲۰ واحد ویژه ارتشیان و هزار و ۴۱۱ واحد ویژه فرهنگیان هم گفت و افزود: تامین مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز از برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ساخت و احداث ۲۲ هزار واحد مسکونی را در دستور کار داریم اظهار داشت: براساس برآوردهای صورت گرفته نیاز استان تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۸ هزار واحد است که تامین آن در برنامه‌های در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: هدف ما از این برنامه‌ها، رفع مهمترین نیاز و مطالبه مردم در بخش مسکن است.

اتخاذ تدابیر لازم برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از محتواهای درسی

معتمدیان گفت: تدابیر لازم برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از محتواهای درسی در هر شرایطی اتخاذ شده است.

وی افزود: بنا به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حضور در کلاس، استفاده از فضای مجازی، به روز رسانی شبکه شاد، ارائه دروس از طریق سه شبکه تلویزیونی، توزیع جزوات آموزشی راهکارهای متعددی است که تعیین شده تا همه دانش‌آموزان در هر موقعیتی بتوانند به راحتی به محتواهای درسی دسترسی داشته باشند. 

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در جریان بازگشایی مدارس، اصل بر حضور دانش‌آموزان است اما الزامی به این حضور فیزیکی نیست و در شرایطی که خانواده‌ها نگران سلامت فرزندان خود هستند، می‌توانند از شیوه‌های دیگری که تعیین شده از کلاس‌ها بهره‌برداری کنند. 

وی با اشاره به اینکه اولین بار است که شاهد بازگشایی مدارس در نیمه شهریور هستیم تصریح کرد: با توجه به جلسات کاملاً تخصصی ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش، تغییرای جدی در برنامه تحصیلی امسال شاهد هستیم. 

معتمدیان با تاکید بر اینکه مدارس در ۲ سطح پرجمعیت و کم‌جمعیت دسته‌بندی می‌شوند گفت: در مدارس با بیش از ۵۰ نفر جمعیت که پرجمعیت به شمار می‌روند، دانش‌آموزان در ۲ گروه دسته‌بندی می‌شوند و یک گروه روزهای شنبه و دوشنبه و گروه دوم روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در مدرسه حضور پیدا می‌کنند. 

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف برنامه کلاسی روز چهارشنبه هم برعهده شورای آموزشی مدرسه گذاشته شده است افزود: مدارس فعلا روزهای پنجشنبه به روال سال‌های گذشته تعطیل هستند. 

استاندار خراسان جنوبی زمان تعیین شده برای حضور دانش‌آموزان در کلاس را ۳۵ دقیقه عنوان کرد و گفت: بچه‌ها تا ساعت ۱۰ و نیم در مدرسه می‌مانند ولی مدیران و معلمان به روال سال‌های گذشته تا پایان وقت در مدرسه حضور خواهند داشت. 

وی با تاکید بر اینکه اولیای مدرسه مکلف به رعایت کامل ضوابط بهداشتی هستند خاطرنشان کرد: مدارس به طور کامل قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان گندزدایی می‌شوند. 

معتمدیان گفت: تصمیمات اتخاد شده برای نحوه برگزاری کلاس‌ها و حضور دانش‌آموزان در مدارس ملی است و ما نیز تابع سیاست‌ها هستیم.

مراسم عزاداری باشکوه توأم با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: با همکاری و همراهی متولیان امر در هیئات مذهبی و حسینیه‌ها و همچنین عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محرم امسال، شاهد برگزاری مراسم باشکوه عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی  بودیم.

وی بیان کرد: علیرغم همه دغدغه‌هایی که وجود داشت، خوشبختانه مراسم امسال با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه در تاریخ شیعیان جهان، اولین بار بود که مراسم عزاداری با محدودیت‌هایی برگزار می‌شد، تصریح کرد: دشمنان به دنبال بهره‌برداری از این شرایط و محدودیت‌ها بودند تا فضای دوقطبی ایجاد کنند و دین را در مقابل سلامت مردم قرار دهند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با تدابیری که در سطح کشور اتخاذ شد و با هم‌اندیشی‌هایی که در ستاد ملی کرونا صورت گرفت، مراسم با رعایت چارچوب‌ها و ضوابط، بسیار باشکوه برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی متولیان امر برگزاری مراسم در سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، وعاظ، مداحان، مدیران و دست‌اندرکاران هیات‌های مذهبی، هیات امنای مساجد و حسینیه‌ها و تکایا، تمامی عوامل اجرایی و همه سوگواران و عزاداران در این موفقیت نقش داشته است. 

وی این همراهی‌ها در خلق حماسه ایام محرم را قابل تقدیر خواند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *