اجتماعی ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اخطار به مالکان بناهای نیمه کاره در بافت فرسوده بیرجند

وحدانی نیا

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا صبح چهارشنبه در دومین کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: درک عمق آسیب‌های اجتماعی رخ داده در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در یک بازدید میدانی میسر می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در یک بازدید میدانی از محلات و بافت‌های ناکارآمد در سطح شهر بیرجند به وضوح مشاهده کردیم که چگونه برخی از این مناطق تبدیل به پاتوق افراد معلوم الحاد و معتادین شده است.

وحدانی‌نیا ادامه‌داد: البته در برخی از مناطق و بافت‌های فرسوده دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح جامع اقدام مشترک اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند که قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مالکین در زمین‌های خود بناهایی را نیمه‌کاره و یا فرسوده رها کرده که این بناها نیز تبدیل به محلی برای اقدامات خلاف و پاتوق معتادین شده که اعتراض سکنه را نیز به همراه داشته است.

اخطار به مالکین بناهای نیمه‌کاره و فرسوده در بافت‌های ناکارآمد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: باید این مناطق شناسایی و در یک بازده زمانی مشخص به مالکین آن برای تعیین تکلیف فرصت داده شود و در صورتی که مالکین اقدام خاصی انجام ندهند با همراهی شهرداری و دادستانی و با استفاده ظرفیت‌های قانونی تخریب شود.

وحدانی‌نیا ادامه‌داد: در همین بافت‌های ناکارآمد شهری اگر بناهایی وجود دارید که از حیث تاریخی، فرهنگی و میراثی ارزشمند است میراث فرهنگی باید نسبت به احیاء آن اقدام کند.

وی افزود: همچنین در حاشیه شهر بیرجند چون دستگرد و مناطق اطراف آن باید بنگاه‌هایی که در حوزه تنظیم قول نامه‌ها و کاربری زمین اقدامات خلاف انجام می‌دهند، شناسایی و تذکر جدی به آنان داده شود.

همچنین در این جلسه هادی شاهوردی، نماینده فرمانده بیرجند بیان‌کرد: مجموع بافت‌های هدف بازآفرینی در شهر بیرجند حدود ۶۵۴ هکتار است که ۷۴ هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

تعریف ۸۳ پروژه برای مناطق هدف بازآفرینی در بیرجند

وی با اشاره به طرح جامع اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی برای مناطق هدف بازآفرینی و بافت‌های فرسود، اظهار کرد: در این مناطق برای یک دوره پنج ساله ۸۳ پروژه با پیش‌بینی اعتبار یکصد میلیارد تومان تعریف شده است.

نماینده فرماندار بیرجند یادآور شد: برای منطقه خیرآباد بیرجند سند توسعه تدوین و ۳۳ پروژه با ۷۰ میلیارد تومان برای آن تعریف شده است.

شاهوردی با اشاره به اینکه برای منطقه ۱۷ شهریور بیرجند نیز هشت پروژه تعریف شده است، گفت: مجموع پروژه‌ها برای مناطق هدف بازآفرینی در شمال شهر بیرجند نیز ۲۲ پروژه است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *