اجتماعی ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گردش مالی ۲۶۲میلیارد تومانی اخلالگران در بازار طلای بیرجند

طلا

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی استان گفت: با هوشیاری پلیس در بیرجند، اعضای باندی که با جمع آوری طلا‌های مستعمل، ذوب و اضافه کردن ناخالصی به آن به ارزش ۲۶۲میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان باعث اخلال در بازار طلا شده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ فرشید افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با رصد روزانه موضوعات اقتصادی در استان، مطلع شدند اعضای یک باند با خرید طلای مستعمل در حجم بالا در شهرستان بیرجند، باعث اخلال در بازار این فلز با ارزش شده اند، که موضوع پیگیری، شناسایی و دستگیری اعضای این باند در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران در تحقیقات خود به فردی مشکوک شدند که با جمع آوری طلا‌های مستعمل در حجم بالا از سطح بازار و طلافروشان شهر بیرجند، پس از دپو و ذوب آنها، به طلای آب شده ناخالصی اضافه کرده و مجددا در نوسان قیمت ها، آن را به بازار تزریق می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس مأموران با هماهنگی مقام قضائی، متهم را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند و سپس در یک عملیات ضربتی، وی را به همراه ۳کیلو و ۳۳۰گرم طلا به ارزش ۳۶۶میلیارد ریال در حال عزیمت به یک کارگاه طلاسازی دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: در بازرسی از منزل متهم، یک دستگاه کوره ذوب القایی و قالب ریخته گری و ۵۰۰عدد کارت خالی سکه طلا کشف و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد.

وی افزود: متهم در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد که به پیشنهاد یک طلافروش در بیرجند، طلای مستعمل را از سطح بازار به صورت روزانه جمع آوری و پس از ذوب کردن آن در منزل، به وی تحویل می‌دادم.
سرهنگ فرشید گفت: پس از اعترافات متهم، ۴نفر دیگر از اعضای این باند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیات ضربتی دستگیر شدند.

وی افزود:با بررسی‌های کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی، از ابتدای شروع فعالیت متهمان تاکنون در این سیستم زیر زمینی ۲۰۸کیلو و ۳۳۰گرم طلا به ارزش ۲هزار و ۶۲۱میلیارد ریال به بازار تزریق شده که در عیار سنجی صورت گرفته از طلا‌های کشف شده این طلا‌ها دارای ناخالصی هستند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان این که پلیس به صورت روزانه بازار را رصد و اخلالگران را شناسایی می‌کند گفت:متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به مقام قضائی معرفی شدند. 

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *