اجتماعی ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۶۷ درصد مبتلایان جدید مربوط به دورهمی‌های خانوادگی

دکتر مهدی زاده

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۵ هزار نفر از ابتدای مهر در انتقالات خانوادگی به کرونا مبتلا شده اند گفت: مسافرت‌ها ۳.۸ درصد، تجمعات ۴.۹ درصد و محل کار ۲۴ درصد عامل انتقالات بوده است.

مهدی زاده با بیان اینکه در دو هفته گذشته میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بخش ادارات و صنوف بالاتر از متوسط کشوری بوده است، افزود: از ۱۱ آبان تا ۱۸ آبان میزان رعایت بهداشت فردی در ادارات ۹۷.۷ درصد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۷۴ درصد، استفاده کارکنان از ماسک ۸۹.۴ درصد و استفاده مراجعین از ماسک ۹۰ درصد بوده است.

وی به ۲ هزار و ۱۷۵ بازدید از صنوف نیز در این مدت اشاره کرد و افزود: رعایت بهداشت فردی ۹۲.۷ درصد، رعایت فاصله گذاری ۸۸.۱ درصد، استفاده از ماسک توسط کارکنان صنوف ۹۲.۸ درصد و استفاده از ماسک توسط مراجعین ۸۶.۳ درصد بوده است.

مهدی زاده گفت: در تمام موارد شناسایی سرپایی علاوه بر آموزش به خانواده‌ها، گندزدایی منازل نیز توسط دانشگاه انجام شده که از ۱۸ ابان تا ۲۴ ابان، ۳۲۴ مورد گندزدایی و ۱۳۲ مورد نظارت بر دفن اجساد انجام شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه ۳۶۵ واحد پلاسما از ابتدا به بیماران اهدا شده است گفت: ماهانه ۳ میلیار و ۵۰۰ میلیون تومان برای ملزومات پزشکی، درمانی و فوریتی هزینه می‌شود که در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

ارجمندی گفت: از ابتدای شیوع کرونا هزار نفر از پرسنل و کارکنان دانشگاه به این ویروس مبتلا شده اند.

آهنی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز بااشاره به اینکه در تامین داروی بیماران کرونایی کمبودی نداریم گفت: هفتگی ۵۵۰ میلیون تومان برای دارو بیمار کرونایی در سطح استان هزینه می‌شود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *