اجتماعی ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شناسایی اموال مسروقه در سامانه “نما ” پلیس آگاهی

سارق

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، سرهنگ سید غلامرضا حسینی گفت: سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه (نما) در اواخر سال ۱۳۹۷ با هدف اجرایی کردن فرامین فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در تسهیل و تسریع در پاسخگویی به خواسته‌های مشروع مردم، ایجاد زمینه بالا بردن احساس امنیت عمومی و همچنین شناسایی سریع صاحبان اموال مکشوفه و استرداد آن به مالکان برای ارتقاء رضایتمندی مردم، طراحی شده است.

وی افزود: نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه (نما) سامانه‌ای است که از آن برای ثبت مشخصات و شماره سریال کالا‌های مسروقه توسط پلیس آگاهی استفاده می‌شود و به وسیله آن مالباختگان می‌توانند به صورت مجازی کالا‌های کشف شده را رصد کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان از مالباختگان خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا، حتی المقدوراز مراجعه حضوری برای شناسایی اموال سرقت شده خودداری و برای شناسایی اموال خود به سامانه نما مراجعه کنند.

سرهنگ حسینی گفت: این سامانه علاوه بر عدم مراجعه حضوری افراد به مقر پلیس، دسترسی به اطلاعات اموال کشف شده را آسان کرده است.

وی با اشاره به ثبت بیش از ۶۵ قلم کالای مکشوفه در سامانه نما، افزود: در این سامانه قسمتی از شماره سریال و عکس کالا‌های کشف شده بارگذاری می‌شود و مالباختگان می‌توانند برای ورود به سامانه با وارد کردن کد ملی و پس از انتخاب استان مورد نظر، سریال کالای سرقت شده را وارد تا اصالت کالا مشخص شود.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: سامانه نما (نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه) در بستر اینترنت راه اندازی شده و مالباختگان می‌توانند با ورود به سایت پلیس به نشانی WWW.POLICE.IR اموال مسروقه خود را شناسایی کنند.
سرهنگ حسینی تأکید کرد: بهتر است عموم شهروندان، کد و سریال اموال خود، خصوصا اموال با ارزش را به خاطر داشته باشند تا در صورتی که به سرقت رفت بتوانند مشخصات آن را در اختیار پلیس قرار دهند که پس از کشف راحت‌تر قابل شناسایی باشد.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *