استان ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نیاز خراسان جنوبی به ۲۶۰ پزشک متخصص | سهمیه بومی پزشکی برای داوطلبان کنکور استان

دیدار وزیر بهداشت با استاندار استان خراسان جنوبی

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در دیداری که روز سه شنبه با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت با هدف بررسی آخرین وضعیت بهداشت و درمان استان صورت گرفت، ضمن تاکید بر کمبود پزشک متخصص در استان عنوان کرد: براساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، خراسان جنوبی به ۲۶۰ پزشک متخصص نیاز دارد. رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی نیز در خصوص این دیدار عنوان کرد: مقرر شد سهمیه ای تحت عنوان سهمیه بومی به داوطلبان کنکور خراسان جنوبی اختصاص یابد.

در این دیدار که با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار انجام شد، استاندار خراسان جنوبی کمبود شدید پزشک متخصص را دغدغه اصلی استان در بخش بهداشت و درمان برشمرد. وی تصریح کرد: با توجه به این که شاهد توسعه فضاهای بیمارستانی و راه اندازی بیمارستان های جدید در سطح استان هستیم، لذا موضوع کمبود پزشک متخصص به ویژه در برخی تخصص ها از جمله بیهوشی، زنان و زایمان و … کاملاً محرز است.

قناعت با بیان اینکه براساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، خراسان جنوبی به ۲۶۰ پزشک متخصص نیاز دارد افزود: سال گذشته ۷۵ پزشک متخصص سهمیه خراسان جنوبی بوده و در مناطق مختلف استان مستقر شده و به خدمات رسانی مشغول شده اند اما نیاز استان را کفایت نمی کند.

استاندار خراسان جنوبی با ذکراین مورد که محروم بودن از پزشک متخصص نشان دهنده محرومیت استان است به این موضوع نیز اشاره کرد که علاوه بر پزشک متخصص، خراسان جنوبی در بحث پزشک عمومی هم با کمبود مواجه است که جبران این کاستی هم، مساعدت ویژه وزارت بهداشت و درمان را می طلبد.

قناعت در ادامه با اشاره به پروژه های در دست اقدام در سطح استان، خاطرنشان کرد: تسریع در روند اجرای پروژه های بیمارستانی در شهرستان های زیرکوه، نهبندان، قاین، طبس و بخش توسعه ای بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند نیاز به تأمین اعتبار دارد.
قناعت ادامه داد: از دیگر درخواست های استان، صدور مجوز و تأمین اعتبار ساخت بیمارستان های محلی یا مراکز درمان بستر در ۷ شهر استان است.

استاندار در ادامه از تلاش های ویژه وزارت بهداشت و درمان و حافظان سلامت کشور در بحث مدیریت بیماری کرونا و برنامه موفق واکسیناسیون عمومی در یک سال دولت سیزدهم تقدیر کرد.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه در هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: زیرکوه، تنها شهرستان استان بود که بیمارستان نداشت اما با عنایت دولت، این مشکل به زودی مرتفع می گردد.
به گفته وی؛ آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۹۴ تختخوابی نهبندان هم مرهون نگاه ویژه دولت به مناطق محروم است.

مصطفی نخعی رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در خصوص این دیدار گفت: این جلسه ۳ مصوبه پزشکی برای استان به همراه داشت. مقرر شد سهمیه تحت عنوان سهمیه بومی به داوطلبان کنکور خراسان جنوبی اختصاص یابد تا تامین پزشک در سنوات آینده تضمین گردد. نخعی افزود: برای تامین پزشک متخصص در سال جاری نیز مقرر شد تا سهمیه خراسان جنوبی به صورت ویژه تر دیده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین از طرح احیای امتیاز منطقه ویژه محروم برای اشهرستان های کمتر توسعه یافته استان خبر داد و افزود: احیای این امتیاز و حذف سقف کارانه برای شهرستان های محروم که در سال های قبل انجام شده، موجب حضور پر رنگتر پزشکان متخصص در استان می شود. وی همچنین از قول مساعد ویز بهداشت برای افزایش تجهیزات پزشکی بیمارستان های استان خبر داد.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *